Stress och menyer

Trodde jag skulle få en soft morgon, satt och tog det lugnt framför datorn i pyjamas när moster ringde och talade om att det var kris i baren. Massa lunchgäster och bara Robyn och Kathy som jobbade. Borstade tänderna och tog mig ned på fem röda, sen vart det full fart hela dagen, preppade massor men av någon outgrundlig anledning blev vi inte så upptagna som vi trodde vi skulle bli. Kunde gå hem vid halv nio, då ringde moster igen och undrade om jag kunde göra klart vår Limited Menu som vi måste ha eftersom vi inte klarar att servera hela vår meny samtidigt som vi serverar Brunch. Köket är för litet, helt enkelt. Så nu har jag designat en snygg meny i två timmar som förhoppningsvis får godkänt.

Har duschat av mig allt mjöl, all olja och diverse köttsafter och ska åka ner en stund nu, ta en drink och få menyn sanktionerad av de andra kockarna samt av den allsmäktige kusinen som SÄKERT kommer att ha detaljsynpunkter på det mesta. Precis som jag vill ha det. Vi är lika OCD när det gäller sådana saker. Om jag hade fattat hur man kan klistra in Publisherdokument här, kunde ni ha fått se mästerverket, men se det klarar jag inte att klura ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad