Sovrum, cigg och kall bil

Jag vill göra om mitt sovrum. Nu är det vitt, svalt, ganska tomt. Jag vill ha det som ett harem. Mycket rött, massa textil, sänghimmel i vackra tyger. Ska börja planera för denna förvandling.

För en gångs skull hade jag lust att äta på jobbet, annars brukar mängden med mat i köket få en att helt tappa aptiten. Inte så att den är äcklig, bara det att man står med den upp till armbågarna. Typ. Men idag gjorde jag mig en liten simpel äggmacka på rostat bröd, dessutom åt jag fyra mozarella cheesestix med hot sauce och en massa gurka. Både jag och Ed slutade vid 10 till Regans stora förtret, haha, hon var tvungen att stanna till ett. Tog en drink med Ed efter jobbet, en Lennart (Päron Absolut Vodka med limejuice och en skvätt Sprite).

Tack vare Ed och hans 15-årige syvson har jag nu fungerande air condition i bilen! Den behövde laddas och det kostar omkring 100 dollar på verkstad, pengar jag inte har just nu. Men Eds son visste att man kan köpa sitt eget kit i bildelsaffären för 13 dollar, så det fixade Ed för mig i går. Gulle han. Nu kan jag glida runt utan att det känns som en tur i helvetet.

Tror att jag snart ska sluta röka. Det är en början att tänka på det, eller hur Anki? Stör mig att du kunde men inte jag.

Känns bra att jag fick städat huset innan jag gick till jobbet. Nu är det dags att sätta igång alla de där projekten, ni vet. Skriva. Yes. Minst en timme varje dag. Jag ska vara ärlig och rapportera VARJE dag i bloggen hur mycket skrivet det blidde. Dessutom ska jag efter duschande släpa ner alla foton och börja sortera. Jag har nog 50 kilo foton från Sverige som jag ska klistra in i Scrapbooks. Några kan få bli tavlor och hänga på väggen. Men det gör sig inte självt! Så sätt igång lata kvinna.

Kommentarer

  1. Du kunde inte följa med för jag hade ju bara handbagage!!! Men om em vecka bär det av till Kreta då kan jag packa ner dig i resväska. Bara du kommer hit först..... Bra att du börjat fundera på att sluta röka. I augusti blir det fem år för mig. Rött sovrum låter häftigt, kommer ihåg när du målade toaletten röd.....Nog bättre med sovrum. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad