Kusin vitamin

Bara 20 grader idag! Hurra! Vaknat tidigt nog for att ta tag i mitt hem som ser ut som om en tromb dragit fram. Men orka! Kanske kan man ta en vitaminspruta varje morgon?

Nu chattar jag med min kusin, vi e eniga om att alla andra e idioter, kompletta idioter som det inte finns hopp for. Inga filantroper direkt. Han var lika rasande som jag igar, men han var arg pa SIN personal, alla servitriser som fattar nada.


Vi har en tjej som jag tror maste vara det dummaste som promenerat runt i ett par skor. Jag ger mig fan pa att hennes mamma tar pa henne skorna. Kan inte tro att hon kan knyta rosetter. Och Jacob, en ung kille som serverar, snygg och football-star, hade aldrig sett en potatis-skalare, visste inte vad det var och hade INGEN erfarenhet av att diska. Hallelujah. Men han luktar gott.



Illiterata e dom dessutom. Vi skriver upp allt som e slut, till exempel svenska kakor. Och vilka soppor vi har, till exempel South Western Cheddar. Tror ni att det fungerar? Tror ni att de ens forsoker stava sig igenom de stora plakaten och ta reda pa vad som finns och inte finns? Neeeeeeeeeej. In kommer ordrar med kakor och helt andra soppor. Sen maste vi ge gasterna grejer gratis for att kompensera att deras servitris inte vetat vad de pratat om.

Ska meditera inna jag jobbar idag. Kanske kan det resultera i mindre antal vansinnesutbrott. Yeah.

Kommentarer

  1. Hej Ulrika!
    Jag fick din blog adress från din mamma. Hon berättade om er olycka, och jag måste säga att det låter som ni hade änglar vaktande över er. Jag frågade henne om du hade nån sida för jag tänkte det kunde vara kul att skapa en kontakt. Din mamma sa även att dina bloggar är roligt skrivna och det måste jag hålla med henne om =)
    Ha en trevlig fredag!
    /Din mammas granne "Lysekils Monikas" dotter Rebecka ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad