Krockskadad kropp

Hela kroppen känns som om ett tåg kört över mej, och yes, jag har åäö igen och lyckan är total. Kollisionsskadorna kommer sig av årets första stora kväll på barens uteservering. Jag har jobbat ett tiotimmarspass och jag har verkligen JOBBAT. Ni vet, med kroppen. I hettan. I fukten och smetig oljelukt och med tomat och hot sauce rinnande nerför armar, köttsaft under naglarna, skärsår på alla fingrar, brännskador av kokande olja lite varstans... Ni fattar.
Och imorgon blir det dubbelt värre men då slipper jag jobba ända till 2 på natten. Tur det.

Har inte hunnit med så mycket mer idag, jo en tur till Michaels, en affär som bara säljer Crafts Supply, det vill säga allt du behöver för att måla, bygga halsband, leka i lera, skapa bröllopstårtor, göra scrapbooks, virka, sticka, göra blymålade fönster, allt och lite till. Jag ville bara ha några stora vita pappersark. Måste ha dem på väggen och skapa lite mind-mapping för mina skrivprojekt. Har äntligen kommit igång lite grann och känner mig peppad att skriva, som att det är kul igen. Det var ett tag sen sist. Sen tog jag en iskall Coffe Frappucino with an extra shot of espresso på Starbucks som ligger inne i Barnes & Noble, den fina bokhandeln där man kan sitta i timmar och dricka gott kaffe och läsa vad man vill. Tidningar, böcker... Anything som finns i affären. Sen lägger man bara tillbaks det man läst och går ut. Gratis Wi-Fi finns också för den som vill sitta och se viktig ut med en dator i knät.

När kommer Starbucks till Sverige? Finns det?

Kommentarer

  1. Starbucks finns inte ännu vad jag vet i Sverige. Visst är barnes and noble härligt. Underbar bokhandel som man kan sitta länge i. Mycket jobb och slit. Sköt om dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad