Kul riva inredning

Kvart i tre på natten har det hunnit bli, varit i full gång sen nio i morse, först jobba som en tok till sex, hem och duscha, ner till moster. Satt vid deras lilla bakgårdspool och drack Moet & Chandon, skrattade åt kusinbarnet, den minsta som lärt sig se arg ut. Morbror, moster, kusin och fru med tillhörande barn, det var trevligt och avslappnat, precis vad jag behövde efter en hård helg (vecka, veckor?).

Sen tog kusinen med mig till sin restaurang som han nyss köpt, jag har bara varit i baren en enda gång i vintras, så det var skitkul att se hela huset. Det heter Altoona Hotel, men hotelldelen brann ner en gång i tiden och blev aldrig uppbyggd igen. Värsta mysiga källaren med gamla stenväggar, hur mycket olika kök och konstiga rum som helst. Sen gick vi loss på inredningen. Slet ned varenda tavla, alla gardiner, alla fula ölskyltar och speglar och slängde vaser och ljusstakar och plastblommor och... Kul som fan. Rotade i lådor, skåp, drack lite vin. I källaren fanns ett gammalt kassaskåp, ett sånt man bara sett i gamla Vilda Västern-filmer. Stället är en av stans "finare" restauranger med typ gourmetmat, dessutom som sagt en separat bardel och ytterligare serveringsutrymme i källaren. När min kusin är färdig med stället om tre veckor kommer det att vara stans finaste ställe alla kategorier.

Sen gick vi dammiga och hungriga ner till baren (den jag jobbar i) och satt på Courtyarden, drack lite cranberry juice. Ed och Nate som jobbat kväll kom ut när de var klara och vi stannade nog till halv tre. Snabb tur til bensinstationen för att köpa cigg, sen hem. Och nu ska jag sova. Ledig i morgon, men ska ner och göra dressing på jobbet, hinner aldrig på arbetstid! Gasbolaget ska komma och mäta läsaren också. Det har varit omänskligt varmt idag, det är fortfarande 25 grader mitt i natten. Hoppas på regn i morgon...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad