Dagen jag KUNDE ha träffat Obama

Hallelujah. Jobbat nästan femtio timmar denna vecka, bara idag har jag varit igång från halv nio på morgonen tills nu, kvart över elva på kvällen. Brunch till folket som kommer från kyrkan direkt till baren, inventarie, preppa, diskutera senaste skandalerna i baren (tex. folk som beter sig som idioter och måste kastas ut), sen hem en snabbis, sen Walmart, handla frukt och annat, sen tillbaks till jobbet med leverans av kaffe och persilja och vitlökssalt, sen upp till moster och hämta annons jag designat för baren, ner igen till jobbet, lämna annons till The Main Man för föreningen för Fraternal Orders (jo, den heter så), sen snacka med morbror som satt därnere och väntade på bråkstakar, sen till bensinstationen och handla cigg, sen hem, arrangera blommor jag köpt (rosor!), packa upp, lägga tvätt i torktumlaren, bära ut sopor till bakgatan... Nu ska jag duscha och värma lite ravioli i mocron. Fantastiskt. Jag är kock, eller hur? Hinner inte ens äta på jobbet. Käkar TV-middagar. Haha.



Igår fick jag NÄSTAN träffat Barack Obama. Han var i stan och vi fick rapporter (via SMS såklart) att han var på Texas Hot Dog (varm korv-ställe), sen spelade han bowling en bit bort... Och då fick vi för oss att springa in till hans kampanjhögkvarter som ju käckt nog ligger vägg i vägg med baren (jo, moster och morbror hyr ut en affärslokal till hans kampanj, ganska kul med tanke på att de är republikaner). Vi ville bara bjuda in honom på en öl och lite Hot Wings (vi i personalen alltså, de flesta av oss är uppenbarligen INTE republikaner visar det sig i diskussioner), men tyvärr hade han ställt in mötet i sitt högkvarter bara för att dom inte visste vart dom skule kunna parkera sin buss! Där ser man, lydiga hyresgäster. That would be a first. De är tillsagda att de inte får använda barens parkering på kvällarna, och det gäller tydligen även den man som just nu ser att bli USA:s näste president. Synd, för det hade varit kul att träffa honom.

Det här landet borde ha en svart president, utan tvekan. Tycker jag, som inte ens vet om jag är demokrat, men jag vet i alla fall att jag inte är republikan. Vem vet, han kanske dyker upp igen. Jag har i alla fall hjälpt till att städa hela hans högkvarter! Kan man skryta om det, tro? Antagligen inte. Heslt borde USA ha en svart (eller hispanic eller indian), homosexuell, judisk, handikappad kvinna som president. DET hade varit något.



Kusinen är i Pittsburgh med polaren Duane (han som säljer tvättmaskiner) och dom ska kolla på hockey (Rangers - Penguins, tror jag att det var) och sova i en svit på hotell. Hoppas han får riktigt jävla roligt, han jobbar alldeles för mycket och tar aldrig ledigt. Igår var det kalas för hans dotter Nora som fyllde 2 år och det var mysigt. Lille Jack, hennes kusin som e lika gammal, hade sjungit Happy Birthday och mamma hade filmat och mailat, sååå gulligt, och ännu gulligare att Nora nu är stor nog att förstå både att det var hennes kalas och att sången var till henne. Emma, hennes storasyster, var helt uppspelt för hon skulle på "sleep over" hos en kompis.



Nu måste jag sluta. Dags att duscha. Och kolla om jag ska till doktorn i morgon bitti, har glömt när jag ska få min första dos av experimentmedicin.

Kommentarer

  1. När vilar du ? Det verkar som det är mer än fullt upp. Jag läste att Obama skulle komma till Altoona. Synd att han inte kom till högkvarteret. Har det inte löst sig med parkeringen ännu ? Parkerar gästerna på eran gata då ? Tänkte på Nora när jag läste imin kalender att hon blev 2 år. Kul med Jacks sång. Nu ska jag städa städskåpet och slänga en del onödigt. Jag har faktiskt blivit lite sån att jag gör det. Bye for now. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är sen eftermiddag.,städskåpet är fint och det finns plats över efter två vändor till soprummet. Jag kastade bl.a. säkert 25 bärpåsar.stora sådana som aldrig skulle komma till användning. Nu känns det bra. Endera dagen är det dags för källare och garage. Visst är jag duktig.!! Regn,regn.regn. Men det är bra,kanske kommer värmen sedan. all for now.

    SvaraRadera
  3. Duktig mamma. Nu ska jag arbeta. Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Jag tog nog i för mycket. Allt 'r inte utfört än. Detvar mest på skoj. Det här att ha kontakt via bloggen är dock riktigt kul. Det känns som om jag pratade med dig nästan varje dag. Det känns riktigt bra. Kraaaaaam.

    SvaraRadera
  5. Vad det är varmt hos er ! Vi har bara 2 grader här. Klockan är förstås 00.15, och det är ganska dimmigt. Men nu är det läggdags igen Natti.

    SvaraRadera
  6. Haha, det är 15 grader varmt och klockan är tjugo över sex på kvällen. Fåglarna kvittrar, solen skiner och det blåser LJUMNA vindar... Helt underbart. Tyvärr tror jag att vi får regn i morgon, annars hade jag gått ut och målat lite på bakgården. Istället ska jag åka upp till Barne & Noble, drick ane Frappucino och läsa skvallertidningar en timme...

    SvaraRadera
  7. det blev inget städat idag. vi åkte till Strömstad och hälsade på syster och svåger i nya lägenheten med utsikt till Koster, torget ,Laholmen ochalltihop . Suveränt läge och fin lägenhet. Kusin C kom för att hämta sin hund. den var jättefin också. Förresten ,ni har 18 C när jag kollade kl.20 !!!!!!

    SvaraRadera
  8. Ni har 20 grader, !!!! och sol !!!!! Vi har 5 grader . Nu går jag och lägger mig. Godnatt.

    SvaraRadera
  9. Hej du!
    Det var ett tag sedan; har varit borta från bloggen en lång stund.

    Trist att Obama inte sprang förbi, jag håller med om att USA behöver en president utöver det inavlade dönickepacket som har styrt de senast, oh I don't know, forever?

    Jag är så ointresserad av politik, men nog fattar till och med jag att oavsett om det blir en svart man eller en vit kvinna, så har man skördat en seger, regardless. Både Clinton och Obama skulle vara ett sådant bevis på att ingenting är omöjligt.

    Men du, nu blir jag orolig när du skrivr om mediciner...what's going on? Inget allvarligt hoppas jag?! Jag har missat så mycket genom att inte ha läst bloggar på flera månader.

    Trivs du i huset du flyttade till förresten?

    Kram från Asfalten

    SvaraRadera
  10. Åt skogen med dem j...a två familjer Bush och Clinton som tänker styra USA i evigheter, Hon Clinton tjejen är hexan utöver det vanliga och jag tycker inte att feminister ska heja på hennne bara för hon är en kvinna, man måste se hennes personlighet också. F..k her. Heja Obama, heja Ulrika och hennes goda mat bilder, heja oss vanliga, heja weed :)

    SvaraRadera
  11. Undrar bara,är allt väl? Du vet när det gått ett par dagar....... Förstår ju att du har mycket att göra. Kram.

    SvaraRadera
  12. Hellre "hon Clinton tjejen" än Bush. Och om det gör mig till feminist, så låt gå för det.

    SvaraRadera
  13. Jag menade inte att "du" är feminist :)med mit inlägg, och har dessutom inget emot att en kvinna blir president, jag älskar kvinnor ;), bara det blir en rätt person, jag vill bara säga att en kvinna som skiter i att hennes make är otrogen bara för att uppnå egna politiska mål senare och dessutom redan ljuger öppet i kampanjen framför hela folket i direkt sändning och sedan blir avslöjad ( drag från hennes make som inte var ärligheten själv )är inget bra för USA, hon kan bli t.o.m värre än Bush tycker många inte bara jag.
    Förlåt Ullis att din blogg blev en chit-chat forum :)

    SvaraRadera
  14. nickvonserbo (sorry Ulrika, ber även jag om ursäkt för att det blev såhär på din blogg, lovar att sluta efter det här :o)), jag måste erkänna att jag vet alldeles för lite om politik för att överhuvudtaget kunna ge mig in i en riktig diskussion om det. Men nånstans känns det ändå som att anyone är bättre än Bush, fast å andra sidan kan jag inte svära på att det inte huserar en gnutta feminist (i ordets mest positiva bemärkelse) inom mig eftersom jag så gärna skulle se en kvinnlig president i USA. Håller dock med dig, det måste vara rätt person. Och det vet jag inte om Clintonjäntan är.

    SvaraRadera
  15. Haha, jag gillar att det blir lite ruljans p[ diskussionen. Tycker att bade Asfaltsmamman och Nickvon serbo borde komma hit och fortsatta diskussionen over en kall drink och lite grillat i min tradgard.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad