Det ska blomma


Det ska blomma hos Ulrika. Har köpt massa fröer som nu ska ner i små pellets och gro. Krasse av olika slag, luktärter, blomman för dagen i olika färger, månblomma (som blir 5 meter hög och blommar och doftar om natten), basilika, cilantro, vitlök, passionsblomma, gräslök (en garlic variant också), gladiolus, vallmo... Minst 140 pellets har jag fyllt. Många blommor blir det... om jag har tur. Nu är det solig morgon, redan 8 grader varmt ute vid nio. Blir nog en kopp kaffe på verandan innan jobbet.

Kommentarer

  1. Det blir säkert fint,men tänk på nattfrosten ! Avundas dina plusgrader, men våren ska komma hit nästa vecka säger SMHI. Och då kan det bli upp till 15 grader .De´du. Hoppas du fick kontakten vi pratade om igår. Nu hoppas jag bara att det inte blir pilotstrejk på SAS. Det finns varningar om det. Vi hörs! Kram

    SvaraRadera
  2. Frågar igen om krassen finns på vanliga butiker som tex hos Home Depot???
    Lätthittad? Svårhittad? Lättodlad??

    SvaraRadera
  3. Jag ser att ni har 13 C ! vi har nu kl 22 5,4 MINUS!! Det är inte rättvist alls !!!!! Och det blir nog ännu kallare innan morgonen. Godnatt !!!

    SvaraRadera
  4. Jag hittar krasse överallt! Nastertium, som sagt. Jag kan skicka om du inte hittar!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad