Nya leksaker

Manisk dag igår, ute och snurrade med moster, valde ett fint prep-table till köket som kostar 2300 dollar. Tror ni att man har för lite liv i sitt liv när man blir helt exalterad över att få ny utrustning till jobbet? Vi ska få diskmaskin också, tack gode Gud och moster för det. Just nu diskar vi ALLT för hand och tro mig, med 3-400 gäster en sommarkvall är det ingen picnic.




En tur till dollar-affären och sen hem och byta om, jobba som en maskin i 10 timmar (naturligtvis fick Regan ett nytt mentalt sammanbrott som gjorde att hon bara inte KUNDE stanna kvar och jobba som hon skulle. Lika glad för det var jag eftersom jag förlorade en dag denna veckan (och som ni minns, ingen sjukpenning i Amerikat). Slutade ett på natten, satt kvar med Ed och Chet och skrattade, jag drack bara Red Bull och sen fick jag chansen att ta ut lite aggressioner. Vi har ett par killar som ALLTID strular när det är dags att stänga baren. I USA är dom stenhårda på att ingen alkohol serveras efter en viss tid, här är det klockan 2 på natten.
Lika hårda är lagarna som reglerar när alla gäster måste vara ute ur baren. Klockan halv tre. Och varje gång dessa killar kommer in har vi problem att få ut dem. Igår var det likadant och värre, de försökte starta ett bråk med en stammis och gav bara fan i att lyssna på bartendrarna Corey och Erica. Och en av idioterna är förlovad med Ericas syster. Jag satt nykter, tyst och lyssnade och när jag hörde Corey skrika att dom skulle ut och en kille bara skrattade åt henne och fortsatte att dricka ur sin öl helt demonstrativt - då fick jag nog. Ingen nonchalerar Corey när jag lyssnar. Jag reste mig, gick fram och tog glaset rakt ur hans hand och för en sekund hoppades jag att han skule försöka sätta upp en stor käft. Då hade han nog fått tillbaks sitt glas. I ansiktet.

Jag vet, men ska inte tänka sådant, men hade ni sett honom och hans uppträdande hade ni instämt. Han var smart nog att se i mina ögon att jag inte skojade och vi fick ut dem, bara för att se hur de ställer sig och måttar sparkar mot bilar på parkeringen. Då sprang vi bort hela gänget och de fick himla bråttom att komma iväg.




En liten mysig adrenalin-rusch mitt i natten. En som behövde firas med en tur till Walmart. Köpte det jag behövde samt en MP3 spelare (en röd Zune) som jag länge funderat på och en cd-spelare till jobbet (som vi ska dela på, alla betalar lite). Vi måste ha musik när vi jobbar!
Nu ska jag dra ner till baren, hämta en kopp kaffe och åka till The Mall. Måste ha några fina kläder för vår Girls Night Out på tisdag.

Kommentarer

  1. Trodde ni fått diskmaskin redan. verkligen behövligt. Bra att du fick ut killarna utan bråk. Du vet,där spriten går in..... Hittade du något fint att ha på dig på tisdag?
    Inga papper kommit än. Du vet vad jag menar. Kram.

    SvaraRadera
  2. måndag.ring mig ang. papper.

    SvaraRadera
  3. En ZUNE?????

    *lol*

    SvaraRadera
  4. Precis. En Zune. En som vanligt dumt folk begriper sig på. Inte som iPods som man måste vara Mac+geni för att fatta. I love it.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad