Galna irländare


Natt mot lördag, borde redan vara i duschen men det är kul att läsa Aftonbladet... Galna amerikaner med irländskt påbrå i baren i kväll. St. Patricks Day firas på måndag, men det har idioterna inte fattat, dom firar redan. Klädda i grönt och med löjliga hattar far de kring från bar till bar och låtsas att de vet något om Irland. Dricker grönt öl (färgat med karamellfärg) och skrålar till Vild Rover. De vill ha traditionell irländsk mat också. Som Cabbage with Corned Beef. Det ska Robyn laga i morgon, kan bli skoj att prova.

I morgon slipper jag laga mat. Istället ska jag sitta vid dörren och koll aleg. Med tanke på busslasterna som kom idag, lär det bli många leg att kolla... En fördel med maniska fradgar då jag som idag, ofta jobbar tio till elva timmar, är att jag just är lite manisk. I frysen står ett glas färskpressad juice gjord av kiwis, jordgubbar, tangeriner och morötter . Den bara väntar på att jag ska duscha av mig alla juicer från kycklingvingar, sopor och dressingar.

Kommentarer

  1. Trevlig lördag i dörren ! Här är det schlagerfestival i Globen i kväll . Den svenska finalen alltså.,Inte så mycket annat att välja på . Så ska vi få snö senare i veckan.. Bu säger jag. Kramar och hälsningar !

    SvaraRadera
  2. Ja jösses saint Paddy's day ja...Imorrn...Här blir det noll firande :-)
    Tar väl en öl, kanske, kanske...
    Visst är det OTROLIGT hur stort det är här i USA!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad