Sloppy Joes och kaffe

Fredag morgon, eller ok, nästan eftermiddag. Elva grader varmt ute och solsken. Ska koka kaffe och sitta på verandan med lite jobb. Vi har typ trehundra produkter i köket och att hålla sig uppdaterad med priser kan ta lite tid. Moster ska komma över med alla listor och så ska vi se vart det är billigast att handla. Sen ska jag jobba, Robyn har lagat Sloppy Joes vilket bäst kan jämföras med köttfärssås som amerikanarna väljer att äta i ett hamburgerbröd. Låter konstigt, men när Robyn lagar till det blir det GOTT! Hon häller i brunt socker, vinäger, senap... Konstigt, men delikat.


Åkte till Starbucks igår efter jobbet med samma moster. Vi älskar att sitta i en skön fåtölj och läsa gratis skvallertidningar med en iskall Frappucino eller en varm Latte. Inge Latte för mig, dock. Mesdrink. Men avslappnande är det. Tankade full bilen på väg hem. Alla här gnäller över priset på bensin, jag tycker det är sååååå billigt. Tre dollar och tjugonio cent för en gallon (vilket är nästan fyra liter). Dessutom har jag rabatt från mataffären vilket betydde att jag betalade bara en och åttionio. Det blir ett svenskt pris på 2 kronor och åttio öre per liter. Knappast dyrt, eller hur? Men det tycker amerikanarna. Jag tankade min Jeep full för 37 dollar (224 kronor).


Kommentarer

  1. NU är det varmare hos er än hos oss. Men det unnar jag er efter all kyla. Firar ni St Patrics Day i baren ? Vi har fått ett litet mat ställe utanför Lidl, där dom har Falafel Kebab korv kaffe och lite annat,. Bra med konkurrens. Skickat två bildertill dig idag. Fick du de förra ? Vi hörs. Kram.

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att vi avundas ert bensinpris,betalade häromdagen 12.84 /lit . Men alla kör lika mycket. jag med.

    SvaraRadera
  3. Jo, vi firar St. Patrick's. I alla fall gör gästerna det. I busslaster. Dom är galna. Fick bilderna! Tackar... Se fint ut. JAg vill ha svensk kokt korv med bröd. Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad