Lång fredag


Just det, jag behöver kaffe, eller hur? Häng kvar. Nu har jag druckit mitt kaffe, varit ute i solen, betalat elräkning och kreditkort per telefon, snackat med moster... Visade henne mina påskarrangemang som jag gjorde igår med tulpaner, spansk mossa, stenar och små änglar. Måste gå ner till Debbie och hennes blomsteraffär och köpa lite fina kvistar, kanske med körsbärsblom. Har satt frön också, krasse och blomman för dagen. Behöver mer såjord och såna där små fack som man planterar i. En tur till K-Mart kanske. Hatar den affären, utom på våren. Dom har allt i trädgårdsväg till halva priset mot andra ställen.


Jag vill måla ägg!!!! Men har inga barn att måla med, kan man göra det själv när man är 43 och ett halvt??? Antar det. Såg på TV hur en kvinna med ryskt ursprung gjorde Pysankas, dom var så vackra! Ägg som målas med stor precision med bivax. Jag får nog nöja mig med vattenfärger. Om jag snabbar mig hinner jag in i hobby-affären...

Kommentarer

  1. Självklart kan du måla ägg !! Själv har jag konstgjorda påskliljor på köksbordet en keramiktupp,plus ett påskägg där detfanns godis, men som nu på långfredags kväll är helt tom. Vädret är uruselt, så det blir en innehelg. Glad påsk till alla nära och kära !!!

    SvaraRadera
  2. Påskafton 22 mars. ""extra brodern, eller vad man kan säga " fyller 35. Denna dagen för 20 år sedan var inte så rolig. Jag tänker idag på din kusins trafik olycka. Krama honom från mig lite extra, Annars är allt väl. Kram till dig från M

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk önskar jag dig!! Var hittade du krassefrön och vad heter de på engelska? DET skulle jag vilja ha nere vid brevlådan, men inte sett till några.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad