Sluuuuuuuuuuut

Nu orkar jag inte jobba mer idag. Började vid halv elva i morse, nu är klockan halv tre på natten och jag har bara varit hemma och snofsat till mig mellan skiften. Diskat glas, gjort sallader, hackat grönsaker, kollat leg, diskat en helvetes massa ölglas, kollat mer leg, sen efter det var klart, diskat köksdisk i finkläder i en timme, sen skurat toaletter, diskat mera, plockat av bord... Nu är jag hemma och ska INTE göra något mer än att spela Mahjong och sen sova. Det blir kaffe på verandan i morgon bitti. Eller snarare vid lunchtid.

Kommentarer

  1. Det är bra att vila ibland. Det planerar jag också att göra någon gång... Såg filmen "I'm not there" igår. Bob Dylan-filmen där han gestaltas av flera Hoolywood-skådespelare. Se den!! Den var riktigt, riktigt bra!! Nu skall jag till jobbet. Två och en halv vecka kvar......13 arbetspass...

    SvaraRadera
  2. Ni har tydligen haft en "grön helg ", och vi har fått ett vitt landskap,. Snö ! och kallt. Inatt var det 10 minusgrader och det blir en vintrig påsk också säger dom. Påskliljorna fick ta sig entupplur igen. Menså här blir det ju ofta i mars. Ha en mysig verandafika. Och följ syster Iduns råd ang. vila emellanåt. kram

    SvaraRadera
  3. Fick teckningar från dina förtjusande kusinbarn idag. Jag längtar efter dom.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad