Hängmatta


Snabbkaffe som smakar fan, regn som ska komma i massor, jobba hela kvällen. Men annars är det bra! Ska iväg och uträtta lite ärenden. Svor i går natt, kom hem och hittade ytterligare en mus i köket, på klisterfällan. Och den levde i allra högsta grad. Bedövningsmedlet som finns i klistret upphör uppenbarligen att fungera efter ett tag, antar att det avdunstar. Var tvungen att kasta på en ny klisterplatta och då äntligen somnade den in och gick till sina förfäder. Stor var den också. Som en liten råtta. Rune hette den. Nu är Rune i himlen.

Det enda jag vil är att ha ett par dagar med värme och sol så jag kan börja röja i trädgården som ska skapas i år. Måste fundera ut hur jag ska kunna hänga upp min hängmatta från Colombia. Den har jag släpat på över världsdelar i många år. Nu vill jag sova i den under stjärnorna.

Kommentarer

  1. Bildröret har tagit slut i våran tv. Snopet, men den har hållit i 13 år,. och det är VM i friidrott denna helgen,så det är prekärt läge so to speak. Hoppas Runes släktingar och kompisar har flyttat långt bort innan jag kommer, annars kommer jag att sova i hängmattan i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Trist väder idag...Fullkomligt vräker ner här, förmodligen är det precis samma hos er.
    Fy sjutton för dina möss, måtte du bli av med dom snarare än snart...

    SvaraRadera
  3. Oj, Har ni skaffat ny TV nu?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad