Snurrdag

Hittade massa fina kläder på Lane Bryant, dom hade rea - 55% på allt. Idag har jag snurrat som en galning. Pratat med mama på morgonen, snabbt, sen till jobbet och tillbringat större delen av dagen med att korrigera en förvirrad Chet. Sen hem, diskade, lade i tvätt, plockade undan, rev ut sängkläder... Sen ut igen, till frissan, bokade tid. Till Circuit City och köpte små söta hörlurar till min röda fina Zune (hörlurar som sitter FAST på mina uppenbarligen icke-konformativa öron). Upp till The Mall, höll på att bli påkörd av en jävla idiot som körde mot rött i 140 kilometer i timmen eller liknande, jag tackar Gud för snabba reflexer. Hade jag inte ställt mig på bromsen hade han kraschat in i sidan på mig med full fart, men nu gick det bra. På millimetern.

In på Ross, hittade INGENTING för första gången någonsin. Sen Boscos, köpte inget men provade massa kjolar. Sen Kohls där jag hittade en enkel svart kjol som jag inte vet om jag ska behålla eller ej. Sen hem. Dammsög, tvättade, bäddade rent. Nu ligger ett paket med hårfärg på handfatet och det ska in i mitt hår. Regan kommer upp och ska tvätta lite och vi ska leta efter fina frisyrer på Internet.

I morgon är det dags för den stora tjejkvällen. Girls Night out. Jag, Regan, Pam, Robyn, moster, Lindsay, Megan, Corfey, Erica, Amanda, En annan Lindsay, Kelly, Liz och Heather. Fin middag på kusinens gourmetrestaurang, sen till Al´s (en bar), sen Black & Gold där dom har karaokekvall och vi ska i samlad trupp sjunga Rehab av lilla begåvade Amy Winehouse, sen drar vi vidare (efter självklar succe) till vår egen bar där vi ska trakassera grabbarna som jobbar och slutligen finns det önskemål om att vi ska till Coconutz, stadens mest schaskiga stripklubb. Vi fär se hur det blir med den saken. Nu ska jag färga håret mörkt brunt med askblonda slingor.

Kommentarer

  1. Ha det så kul med tjejerna! Låter som en rolig kväll. Vi skall också ha tjejträff på mitt jobb om två vekor, men vårt program är inte lika avancerat. Vi nöjer oss med mat, sprit och musik. På ett och samma ställe. Ert låter roligare.
    Lyssnade på arbetskamraters karaoke-framträdande när vi var i Köpenhamn. Insåg då att det krävs mer alkohol för att orka lyssna än att framföra, så var noga med vätskeintaget. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej,hej. Puh, det låter inte som om du har brist på sysselsättning precis. Kul att ni gör nåt annat än jobbar. Ja det blev en ny Tv. Vi hade hoppats att den skulle hålla ettår till. Men icke. Nu ska det spacklas i datarummet. Ha så kul. Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad