Besök i redneck-land


Jobbat hela dagen, sen shoppa på Ross med moster, hittade fin "poncho", vart med fuskpäls på och en go body lotion som luktar eucalyptus. Sedan var vi bara tvungna att fika på Starbucks, otrolig lyx att kunna läsa alla skvallertidningar gratis och dricka gott kaffe samtidigt i en djup, mjuk fåtölj... Moster åkte hem, jag åkte till TJ Max och där hittar man ALLTID saker. Denna gång en höstjacka, svart med fina broderier runt ärmar och knäppning. Jaja, jag ska ta bild.


Sedan Walmart och tro mig, svenskar. Walmart vid 8-10 tiden på kvällen är en ganska tragisk historia. Mycket småbarnsföräldrar, smutsiga sådana. Barnen har loppbett och är så skitiga att det enda man kan tänka på är att ge dem ett bad och svepa in dem i en ren handduk. Mamma är gravid (alltid gravid) och luktar skunk och har en slafsig t-shirt vars fläckar kommer från många dagars användning. Pappa har fettfläckar över hela stora sweatshirten och hans keps är flottig och han luktar ännu värre. Gissa hur dessa barn har det hemma, när man ser hur föräldrarna luggar och sliter och drar och skiker åt ungarna.


Kort sväng till baren, lämna varor, hem och möblera om i sovrummet (jaja, jag ska ta bild på det med). Nu är jag nyduschad och klar för idag. Femton timmars röjande får räcka. Tv:n kallart, nya avsnitt av Criminal Minds.

Kommentarer

  1. Det är väl för att det är relativt billigt på det varuhuset som det samlas fattiga familjer där. Men varför just kvällstid? Många,många har en usel tillvaro. Din mormor gjorde en gång en sån tvättningsprocedur, som du tänker på. Ett bad eller vad det var plus rena kläder. Det gjordes av omsorg och empati. Hon fick mycket skit för det, så det är inte så lätt att göra något heller. Det får ske på en högre nivå. Nog om detta, jag ser fram emot bilder på ommöbleringeen ,och nya kläder som du köpt. Vi hörs snart Kraaaaaamar.

    SvaraRadera
  2. När ni fikade på Starbucks, menade du Barnes and Noble, eller finns Starbuck däruppe vid Ross nu ?

    SvaraRadera
  3. Är det så illa? Jag vet ju att det förekommer, men att det är så många visste jag inte.

    Kul med shoppingen i alla fall!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad