Me did it!


Yes! Jag är bara bäst!!!! Hela tvättstugan är skurad och luktar blommor, blekmedel och andra kemiska substanser. De spindlar som eventuellt finns kvar (och jo, jag vet nog) gömmer sig i sina hålor, förskräckta över denna attack mot deras universum. Vi kan väl vara vänner, hörrni? Ni käkar upp alla andra otäcka kryp och jag lovar att om inte älska er, så i alla fall acceptera er existens. Om ni bara LOVAR att inte bita mig.


Nog om detta. Ska tvätta av mig en aning (nej ingen dusch för jag har bandage på benet, lång historia det också, tar det senare men duschen måste vänta tills det är dags för undertecknad att leka sjuksköterska och lägga om såret med silversalva, collagen och andra kul tillbehör och det ska ske i afton, efter alla ärenden. Nu ska jag ge mig iväg och leta efter pärmar, syrsor och ljusslingor. Helt säkert slinker det ned annat också.


Men nu vet ni. Jag pratar mycket, men det händer att saker och ting blir gjorda. Kors i taket.

Kommentarer

  1. Såg att du blivit biten av en Brown Recluse...GULP!! GULP!!! dom är ganska små, eller hur? Tror inte jag har sett ngn här, men vet att dom finns. Tvi vale.
    HOPPAS att du känner dig OK nu...Vet att det nog kan ta lång tid med läkningen men du fick ju vård snabbt. FEEL BETTER!!! Och inga fler spindlar i din källare, tack. Du har väl anlitat Orkin eller ngt annat "pest" bolag så att dom kan spruta hos dig.

    SvaraRadera
  2. Imponerad att du tog itu med tvättstugan. Men varför gå upp två trappor när du har en fin toa bredvid tvättstugan ?. Den använde jag alltid när jag var i din trädgård ! Du fick ju tom tavlor på väggarna därnere. Undrar vad som stoppade dig där.

    SvaraRadera
  3. Mamma, jag tänkte inte, som så ofta just när jag är kissnödig. Därav spurten upp. Annika, tack för sympatin, och jo läkningen tog sin tid men det var länge sen nu, tror det var 2002, första besöket i USA. Denna gång har jag ett annat sår som inte vill läka. Och låt mig säga att min källare kommer ALDRIG att vara spindelfri, den består av betonggolv, trampat jordgolv, massiva murade stenväggar som vittrar... Som en gammal slottskällare typ. Det är nog bara städning som gåller. Funderar på att betala en av grabbarna på jobbet och skicka inn honom med en dammsugare. Det vore värt att betala för.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad