Fredagstema - Om jag kunde resa i tiden...

Om jag kunde resa i tiden, skulle jag inte komma tillbaka. Tror jag. Det skulle finnas så mycket att se. Så många hemligheter att avslöja. Så mycket miljöer att se som är borta nu. Vem dödade JFK? Vem bodde i "mitt" hus för hundra år sedan? Hur såg det ut? Hur levde farfar och mormor som barn? Vad lekte de? Tänk att få se dinosaurier springa över ett fält, att gömma sig i en buske och se något av de stora slagen under krigen i Europa på medeltiden, att finnas med i palatsen i Egypten och se vad faraonerna sysslade med en fredagskväll. Hur Jesus var som barn. Listan är oändlig. Men här har jag förutsatt att jag bara kan resa i tiden som åskådare.

Det blir en annan lista om jag kunde förflytta mig i tid och dessutom agera, ändra historiens gång. Då blir listan mer personlig, privat. Då skulle jag gå tillbaka till ögonblick där jag hade kunnat göra något. Hindrat folk från att dö, gjort livet lite lättare, tagit vara på chanser man gav fan i. Men ett sådant scenario verkar samtidigt otäckt. Hur skulle det se ut om ALLA kunde göra det. Kaos i tillvaron. Totalt kaos.

Men det är svindlande tankar. Just nu skulle jag bara vilja gå tillbaks i tiden till igår, så att jag hade fått undan den där disken och kunde sluppit det idag.

Kommentarer

  1. Ett klokt inlägg. När man funderar på det, så finns det så mycket man skulle kunna och vilja göra.

    Hoppas disken är fixad och att du har en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Det var nåt galet . Det stod att det fanns ogiltiga tecken i webbadressen. Nu skrev jag fyra k som adress och då gick det tydligen fram.

    SvaraRadera
  3. Roliga tankar och en häftig Knorr.

    SvaraRadera
  4. Nåt konstiht är det för jag skrev inte anonym ! det är alltså mamma som får stå för de sista 2anonyma kommentarerna. håhåjaja.

    SvaraRadera
  5. Du hade väl fullt upp igår,lördag så jag ville bara säga hej och kram. Hoppas ni har trevligt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad