Sjuk utan cash i USA


Det är inte roligt att vara fattig i det här landet. Det räcker med att bli sjuk, som Steve, en av kockarna på jobbet. Vi hade ju fest igår, med Absinth, och det var himla trevligt. Chet, hans tjej Kate, Stev och jag, Dan, den lille konstige kocken och Shawn, den stora konstiga kocken som slutat och hans CP.skadade flickvän Joyce och till sist Josh, vår flummarkock som är den enda med riktig kockutbildning. Vi skrattade och hade kul tills fyra på morgonen. Steve var dålig redan igår, kunde inte kissa, hade hemskt ont.


Idag var det ännu värre. Moster körde hem honom och sen åkte jag dit och övertalade honom att följa med till sjukhuset. Han ville verkligen inte. Han vet att han kommr att bli skyldig hemska summor pengar som han inte kommer att kunna betala. Tusentals dollar. Men jag antar att han var så illa däran att han insåg allvaret. Vi åkte och ett par timmar senare kunde vi åka hem med antibitikarecept och konstaterat elak infektion. Han var så dålig att jag blev riktigt orolig. Skakade, krampade, spydde och grät. Men små piller ska göra honom bra och själv ska jag slappa framför TV:n. Ny dag i morgon!

Kommentarer

  1. Stackars Steve ! Hoppas han mår bättre nu, men det här med pengar är inte så kul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad