Fredagstema - Om jag vore man....

Om jag vore man, skulle jag....

Helt ärligt, detta var svårt. Jag är ju av den tron att det inte finns så mycket vi kvinnor inte kan göra. Men en sak finns, som jag alltid varit avundsjuk på och det är detta.

Jag skulle pissa överallt, när som helst, hur som helst, var som helst. Inte framför folk! Nej, nej. Men jag skulle ha gillat att kunna pissa mot en vägg runt hörnet eller i en buske eller någon annanstans. Inte som nu behöva leta reda på offentlig toalett eller springa långt uppp i en skog och svära för att man inga pappesnäsdukar har och sen få någon rivig buske upp längs låren....

Så det skulle jag göra om jag vore man. Pissa. Och nej, jag tänker inte lägga upp en bild. Och jo, jag vet att det finns små plastsaker man kan köpa som sägs göra det möjligt för oss kvinnor att stå och urinera men det är inte samma sak som att bara slänga fram snoppen vid tillfälle.

Kommentarer

  1. Jag har en släkting som verkligen skulle hålla med dig i just detta. För henne är det samma visa jämt. När en del människor kollar nödutgångar kollar hon Andra nödutvägar. Alltså, var finns toaletterna ? Jobbigt kan det vara !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad