Vakna tidigt

Det händer något med människan när hon vaknar tidigt flera dagar i rad. Människan får mer gjort än annars och sover bättre. Denna vetenskapliga slutsats har jag kommit fram till genom idog forskning på området. Idag vaknade jag vid halv sju utan att det behövdes ett dugg. Tvättar just nu, har surfat, druckit kaffe. Ska hinna med en massa mer innan det är dags att gå och premiärjobba i mosters antikaffär. Tar med datorn så jag kan jobba lite medans jag väntar på kunder. Idag har vi fått in höstens första storm, det blåser så träden viker sig utanför mitt fönster. Snöa ska det också. Och på torsdag ska jag sitta på verandan och dela ut godis till allal monster och prinsessor. Det är praktiskt anordnat här i Amerikat, barnen fåår bara lov att gå ut på Trick and Treat under ett par timmar en bestämd dag. Alltid en torsdag. Vill man inte ha besök ska man låtsas inte vara hemma. Visar man att man är hemma ska man ha godis. Så är det bara. Alla affärer säljer megastora påsar med godis, allt inpackat i små plastomslag, man vill inte att någon ska kunna förgifta godiset.

Nu sitter jag här och försöker begripa Vista. Helvete. Jag vill kunna titta på videos jag spelat in på ungarna på min mobil och Vista har något som kallas Media Center som ser såååå coolt ut men som jag fattar nada av. Inga vanliga program vill spela upp filmerna och jag hänvisas till Media Center. Satan. Vänta bara mamma. Jag ska lösa detta. Jaha. Jag löser problem utan att egentligen lösa dem. Det vill säga, jag lägger upp filmer direkt utan förhandsgranskning, vilket betyder att det tar en himla tid och sen måste jag kolla på filmerna och ta bort de sämsta. Men njut! Emma och Maya har fest, de dricker franskt mineralvatten (som moster har sagt att det finns lite alkohol i, vete fan varför hon lurade i dem detta) och det roligaste är att rapa. Som tilltugg äter de havregryn. Lilla Della håller dem mest sällskap och så hjälper hon mig att dammsuga och diska.

Sen är det lite film från mosters kök där vi klippte till Halloween-figurer med ögon på. Efter en stund var det skoj att klistra ögon och figurer i ansiktet! Emma påstår att man ser ut så om man har pussat pojkar för då får man sjukdomar.... Hoppas hon inte har en aning om hur rätt hon har.
Till sist, en film från kakdekorerandet där Emma rappar. Huva, hon är inte tonåring ännu... väl?

Kommentarer

  1. svara i telefonen för helvete.ring mobiloperatören och kolla om det kostar att ta emot samtal för satana perkele

    SvaraRadera
  2. ja du.... lille pojk.... jag kan inte svara hur som haver om du ringer mitt i det att jag har en helvetes rush i baren, sorry, kunderna accepterar inte att jag pratar med sverige medans dom vill ha mat. men maila eller ring hem! Och yes, jag ska kolla vad och om det kostar. Puss puss

    SvaraRadera
  3. Tack för filmen med flickorna! Jag kände mig förflyttad till Maj månad och ditt kök. Jätteskoj att se !

    SvaraRadera
  4. hittar du telefonen hemma??????????
    har ringt dit också

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad