Hem, ljuva hem


Se upp i Svea rike. Hon anlämder snart, den landsflyktiga... Snart och snart, måndag den 16:e december kommer jag och sen blir ni inte av med mig på fem hela veckor. Det ska hinnas med många kramar, pussar och pepparkakor. Biljett är inköpt och nu finnes ingen återvändo. Det pirrar nu, av hemlängtan och lite resfeber.


Ska inte skriva så mycket mer, snart midnatt och jag har varit uppe sen sju. Doktorn (igen) och allt var bra utom järnvärdet som är låååååååååååågt. Men inget som inte lite gröna piller kan bota. Dessutom måste jag upp klockan sju i morgon IGEN! Nytt doktorsbesök och dags för lite experimentmedicin (eller inte, pga av såret på benet, det får doktorn bestämma). Och sedan jobba från elva till åtta på kvällen.... Tjoho! Och då mina vänner, ska jag och Steve från jobbet prova Absenth, en amerikansk variant av Absint, den gröna älvan... Lite ost, lite sprit och storm ute. Det blir kul. Tur jag är ledig på torsdag!

Kommentarer

  1. Ska bli underbart när du kommer !! Måste på nåt sätt lösa sängfrågan. Soffan duger inte i fem veckor, men det löser sig ! Dt blir myskvällar med levande ljus, många koppar the. TV och lite data förstås. Och mycket PRAT! Längtar efter dig ! PS. Knapra på morötter !! DS.

    SvaraRadera
  2. ÄNNU FLER SLÄKTBILDER!!!!! Hoppas dom roar dina kusinbarn därborta. Om dom läser det här så vill jag skicka kramar till dom alla.

    SvaraRadera
  3. Många minnen kommer tillbaka när jag kollar släktbilderna. Det är så kul!! Och lite sorgligt.

    SvaraRadera
  4. Det närmar sig Halloween, och jag tänkte köpa en pumpa idag, men efterom vi är i Sverige och just den traditionen är lite ovan för oss, så nöjer jag mig med att tända den fina skålen jag fick av Björn och Lisa när jag var där.

    SvaraRadera
  5. Det närmar sig Halloween, och jag tänkte köpa en pumpa idag, men efterom vi är i Sverige och just den traditionen är lite ovan för oss, så nöjer jag mig med att tända den fina skålen jag fick av Björn och Lisa när jag var där.

    SvaraRadera
  6. bra att du kommer barnen längtar. skall bli kul. skall skicka en inköpslista på sånt som jag inte köpye men borde köpt. t.ex påfyllning av ac swiwwelsweeper om det går, vinterjacka. motorsåg, tshirts, jeans, mössor, cykel , en grill,nagelgrejer till mikaela, klistermärke likadant som du har på dörren eller ett som inte behöver sättas på en fönsterruta. trägårdsbelysning, som du köpte till dein trädgård, vinterdäck, t-shirts på tj maxx, strumpor kalsonger, trosor, kommer inte på något mer just nu men skriver igen när jag kommer på mer

    jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo några månader om året så att själen kan få ro. där brygger jag mitt brännvin själv å kryddar med johannesört å dericker det med välbehag till sill och hembakt vört

    SvaraRadera
  7. betyder inte absenth frånvarande, de e väl de tillståndet ni blir i sen. ni kommer väl förmodligen ite att se att det är ett h i slutet och då blir det absent, alltså frånvarade

    uffe är altid närvarande

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad