Underbara ungar



Det här har jag snott rakt av från Aussiekicki










"De vuxna kan äta så mycket godis de vill, vara uppe så länge de vill och sminka sig så mycket de vill. Det hemska är ju att de inte vill det." Louise, 7 år





"Jag tycker om att slå min syster. Inte medvetslös, bara så att hon förstår allvaret." Jörgen, 7 år





"Det är väldigt typiskt för föräldrarna att skylla på sina barn om det till exempel inträffar en katastrof i lägenheten."Oliver, 6 år





"Tjejer har långt hår för att man ska kunna bli kär i dem."Gustav, 6 år





"Man kan använda gondol eller p-piller. Min katt väljer p-piller, men den ska sterilieras när pappa får tid. Min katt har förresten inte haft tid den heller." Matilda, 6 år





"Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken." Anette, 7 år





"Jag ska bli nekrolog och visa hur vädret blir på TV." Joakim, 7 år





"Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft någonstans att vara." Hanna, 7 år





"Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll." Henning, 7 år





"Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke."Louise 7 år





"Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor." Henning, 8 år





"Så flög Jesus upp till himlen, och där träffade han Jesus och sitter nu på sin egen högra sida. Det är helt omöjligt att begripa och ingenting att bry sig om." Stina, 8 år





"Min hund är halvnorsk, men den är rätt fin i alla fall. Den förstår ganska mycket med tanke på hur det kan vara om man är halvnorsk." Alex, 8 år





"I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning." Matilda, 7 år





"Jag vet att det finns rymdvarelser. E.T. Och Roger Pontare. Och Raptur RX2. Men de är snälla." Filip, 7 år

Kommentarer

  1. har gjort en beräkning av vad vi sparade på att handla i amerika . jag trodde att med så mycket kläder så måste vi ha gjort av med en förmögenhet, det visade sig att vi hade gjort av med lite drygt 10 000
    spänn på kläder och om vi hade köpt motsvarande i sverige hade det kostat runt 35 000 spänn. har börjat spara för att återkomma till amerika till våren eller hösten, kommer aldrig att köpa kläder i sverige igen. till alla er som funderar på att åka till amerika. ÅK DIT OCH KÖP KLÄDER FÖR ETT ÅR så betalar sig resan själv. dessutom så finns det ulf lundell på jukeboxen så man kan altid lyssna på riktig musik i redneckland det kostar 2 dollars per låt, men det är fantastisk att höra öppna landskap i amerika

    keep on rocking in the free world

    SvaraRadera
  2. Hej hela anonyma familjen. Kul att ni vill återvända till det stora landet. Må väl !

    SvaraRadera
  3. Roliga ungar !. Tråkig söndag. Dagens utflykt gick till Ytterby där jag köpte en ganska fin betongkruka för halva priset . Allt såldes med 50%. Var sugen på en Wisteria,men den såg liteluggsliten ut,så det får vänta till våren. Hoppas du haft en bra dag . Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, galna barn...Jag tyckte den med den halvnorska hunden var roligast. Jag kunde liksom relatera till den :)

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHAHA den här hade jag missat hos Kicki! Ungar slår ibland huvudet på spiken!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad