Rest in Peace, G-Sus


Nu är det kväll, jag har jobbat, hållt tankarna borta. Läser vad min mamma skrivit i kommentarerna. Hade glömt hur jag berättade för henne, om det var på natten eller morgonen. Nu ska jag duscha mig ren, sen gå ner till baren och dricka mig lite berusad. Skåla för alla som dog där i röken och lågorna, för alla som skadades fysiskt och psykiskt, för alla oss som miste en stor del av vår själ den där natten för tio år sedan. Och allra mest ska jag dricka för alla de som hjälpte till tiden efter branden - med kärlek, tid, pengar och omsorg. Neno, Anki, Karin, Jörgen, Frida, Janja, Dragan, Predo, Mira, Lars, Sara, Fredrik, Raul, Sylvia, Lemi, Misko, Gustavo, Syrene, Stellan, Per, Dogge, Mattias, Joakim, Lena... Listan kan göra hur lång som helst. Utan er alla hade många av de överlevande ungdomarna inte levt idag. Så mycket vet jag.

Och till sist ska jag dricka för dig, lille Gustavo.

Kommentarer

  1. Jag hade en vit ros kvar i trädgården som tillsammans ned kärleksört fick bli en bukett som jag lade vid minnesstenen på Backaplan idag. Det var en vacker sten och ett värdigt minnesmärke. Det var märkligt, för när jag slog på datorn i morse så var det en bild i GT och på den stod Gustavos namn. Jag köpte GT tidningen ochpå bilden på framsidan med stenen står Alvaros namn. Jag tog en del foton som du får sedan.

    SvaraRadera
  2. Goa Ulrika! Trodde jag glömt allt från den tiden. Men allt kommer dundrandes- Moa har frågat om detaljer, skador, ärr... jag började läsa allt det jag inte tänkt läsa. Kaos under lång tid. Sörjande vänner & anhöriga och mitt i det stod du och bara var stark och stark och orkade och lyssnade och tröstade och stöttade. Önskar vi hade haft vett/styrkan att lösa av dej mer. Du har en helgongloria gömd nånstans va? Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Ingen helgongloria, bara en skadad själ som tog slut till sist, men nu tror jag den har läkt sig. Saknar dej så mycket, men vi ses ju snart! DU måste berätta om Gustavo för Lina, han var helt kär i henne. Kunde inte få nog av att köra runt henne i vagnen, gosa med henne. Minns du när han tittade henne i ögonen och sa att hon hade en vacker själ? Lina var hans sista kärlek.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad