Ny moster i cyber-space

Välkommen till datorernas förlovade värld, moster i Strömstad. Jag och din syster har varit ute och fikat idag, delade en skinkmacka och drack starkt kaffe, handlade lite (inte jag konstigt nog, men din syster handlade en hel del) och sen blev vi sugna på potatismos. Riktigt sugna. Ville egentligen ha torsk med äggsås och potatis, men eftersom klockan var nästan sex och vi var riktigt, riktigt sugna stannade vi på Kentucky Fried Chicken. Misstag. Inte så gott. Ganska dyrt. Men ok, vi fick en klick potatismos. Låååångt ifrån hemlagat, men jag antar att det dög.

Har pratat med lilla mamma på telefon idag, Chet har varit här och hjälpt mig att ta ned alla air conditioners (det är höst nu... fast idag har det varit över 20 grader) och så har jag betalat en massa räkningar på telefon. En skönt ledig dag med andra ord.

Försöker övertala moster som bor vägg i vägg att hon ska starta en blogg. Kanske kunde mamam och moster i Strömstad göra detsamma? Alla systrarna Lundberg kunde dela med sig lite av sin vardag. Det tycker jag skulle vara roligt. Bara på pin kiv ska jag lägga upp en för mamma och sen se om jag kan lära henne över telefon hur man sköter den. Skam den som ger sig. Lägger in en fin bild på moster i Strömstad, tagen för ett tag sedan. När det gäller allt annat som händer just nu vill jag bara säga - det kommer att gå bra, det här.

Kommentarer

  1. Javisst kommer det att gå bra !Våra goda tankar och "hållna" tummar är viktigt. Per morberg lagade potatismos i TV igår. Massa grädde och massa smör. Då blir det svenskt potatismos ! Själv föredrar jag pressad potatis. Avundas ert väder som ni får några dagar framöver!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad