Andra världar och svarta hål

Nu har dom hittat en ny planet, en som kanske liknar jorden. Kanske finns det folk som vi där. Folk som bekymrar sig över räkningar att betala, som hejar på sitt favoritlag i fotboll, som tar droger och jobbar och som städar och drömmer om ett bättre liv, långt borta. Nu kan dom komma hit. Se hur vi har det. Men tänk om vi redan är upptäckta och ingen ville ta kontakt?

Det är måndag kväll och jag maraton-tittar på Law & Order - Criminal Intent. Bara tretton grader ute, underbart svalt. Öppna fönster, kalla vindar. Ser fram emot att åka bort över helgen. Ska ner till Lebanon, till kusinen med alla barnen. Den äldste fyller tonåring, han är världens bästa trettonåring. Skulle kunna skriva en hyllningssång till den unge mannen. Så snäll och omtänksam, så smart och ansvarsfull, så jävla rolig och full av liv. Vad ger man en sådan pojk? Man låter honom bestämma.

Dom har en maskin som kanske kan skapa svarta hål. Den maskinen har kostat oerhört mycket pengar att bygga. Det enda dom hade behövt göra var att komma hit, hem till mig på femte avenyn. Dom kunde ha undersökt mitt svarta hål, det där nagelfilar, insulinsprutor, nycklar och borstar försvinner. Det enda jag hade krävt var att få tillbaks alla saker som försvinner utan förklaring. Det är rena Arkiv X här i huset. Allt tappar jag bort. Allt slukas av det svarta hålet. Kom hit, snälla vetenskapsmän. Det kostar ingenting, nästan. Jag kan till och med bjuda på kaffe.

Kommentarer

  1. Glöm inte laddaren till kameran som försvann i ett svart hål. Fast det var väl mer som Poltergeist, åkte runt i andevärlden och dök sedan upp genom väggen i en annan del av hustet. Jag har ett svart hål där mina pengar hamnar och strumpor, men bara en av varje.....vissa kommer tillbaka inuti påslakan men dom flesta är borta för alltid. Kanske värmer dom en frusen enbent gengångare.

    SvaraRadera
  2. Det mesta dyker ju upp så smånigom. Jag tänker på nåt som försvann men återfanns under en stolssdyna i köket. Det minns nog du också. Fast det mesta som försvinner har vi ju så klart rört bort själva. En vetenskapsman i det gamla landet. Men många kramar vill jag sända dig .

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad