Den perfekta sömnen


Har ni någonsin vaknat och vetat att just den natten är lakanen perfekt svala, täcket ljuvligt mjukt, kudden så snäll, så snäll och luften i sovrummet så svalkande ren... att ni direkt förstår att ni sovit riktigt, riktigt gott och helst av allt bara skulle vilja fortsätta sova ett par timmar till. Och så gör ni det. Så var det i mitt sovrum i natt. Jag längtar redan tillbaka.


När vi trodde att det inte kunde bli mer upptaget i baren, när vi trodde att nu är nog folk trötta på att gå ut, panka efter sommar och skolstart och dyr bensin, när vi trodde att det skulle lugna ner sig... då kom IGÅR. Det vällde in månniskor för att äta från klockan fem på eftermiddagen fram tills vi stängde köket klockan ett på natten. Folk väntade i grupper i timmar (!) på att få ett bord, men kom igen, vi är en BAR, inte en Michelinkrog. Nästan fyrahundra personer utfodrade vi. Man blir trött då. Och hemskt smutsig och svettig. Men till och med en afton som denna tar slut och efter några öl och lite samkväm med kollegorna går man hem och duschar, länge. Och sover sen som en liten kattunge.


Tyvärr har upptagna kvällar också det resultatet att allt tar slut. Nu måste jag ge mig ut och skaffa tomater, bröd och annat som behövs för horderna i kväll. Men vet ni vad? Jag är ledig! Hahahahahaha... På sin höjd får jag gå ner och förbereda Brunchen eftersom det är jag som ska laga den i morgon. Men jag slipper jobba hela kvällen.

Kommentarer

  1. Det är en av många positiva saker med höst och vinter. Man ligger inte svettig mellan lakan utan sval och skön med ett mysigt duntäcke omstoppat kring sig. Förstår dig helt.

    SvaraRadera
  2. Svala lakan är skönt, men sol och värme är ändå bäst. Basta !! Men sköna nätter önskar jag alla.

    SvaraRadera
  3. Söndag kväll. Vi har faktiskt fått lite solglimtar idag, så vi har suttit på uteplatsen och löst korsord och njutit. Hoppas din dag har varit bra , och att folk uppskattat eran mat. Vi hörs. Kraaaamar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad