Drömmar uppfyllda?

Lenore är döpt efter en av Edgar Allan Poes dikter som handlar om en ung flickas död. Det sägs att hennes namn är en omskrivning för hans egen bror Leonard som dog en tid innan han skrev dikten. Den nya Lenore kallas också Cute Little Dead Girl och hon gör saker som bara en död flicka skulle få för sig att göra. Hon menar väl, men det blir ofta våldsamt och med tragisk utgång. Man kan klicka på bilden så blir den större.

Nu är frågan. Kommer jag att uppfylla mina önskningar, nämligen att städa upp i hela huset innan jag sover? Är ledig i morgon och det skulle vara sååååå skönt att vakna upp i ett prydligt hus, istället för ett där det ligger tvätt som ska vikas och hängas bort, disk i diskhon, kvitton överallt som måste sorteras, pengar som ligger slängda lite här och där, sladdar, prylar... Det tar nog bara en halvtimme om jag bara börjar och jo, jag ska leka att jag är städerska en stund.


Pratade med min favorit-serb idag, försökte övertala honom att komma hit och hälsa på. Jakt, fiske, 100 sorters öl, massa maltwhisky, varmt väder, berg som hemma i det gamla landet, serbiskt kaffe i skåpet.... KOM! Och glöm inte hur många affärer som finns med billig elektronik och hur skoj det skulle vara att strosa runt i vapenaffären med nån som har licens. Haha!


Truliga Shawn har slutat i baren, ni minns kanske honom, han med CP-skadad flickvän som trodde alla svenskar var svarta och att påven var ordförande i Ku Klux Klan... Han har fått nytt jobb i en mataffär. Så denna vecka jobbar alla lite extra, folk i stan verkar inte ha fattat att sommaren snart e slut och att det inte borde vara lika upptaget längre. Dom kommer in i horder och förväntar sig att vi ska laga mat och kränga öl till dom. Jag säger som mina kollegor, nu e vi trötta på att leka restaurang... Det får gärna bli höst.


Kommentarer

  1. Sätt igång bara ! Det går ju fort bara man kommer igång. Eftersom vi chattade tidigare idag, så har jag inte så mycket att tillägga Ser fram emot ny blogg i morgon. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar från modern.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad