Innan stormen


Lugnet har sänkt sig över staden mellan bergen. En vild helg med barn, brunch, glass, lek, prat, olidlig värme och ommöblering går mot sitt slut. En ny vecka börjar och ledig är man inte förrän på lördag och kanske inte ens då. I södra delen av landet flyr miljoner undan orkanen och jag är tacksam att jag bor en bit bort och att mitt hus står kvar i morgon också.


Elva-timmarspass i morgon bitti, dags att varva ner. Titta på Beck i sängen om kusinen lyckats fixa alla codecs jag behövde. Svensk tv... ojoj. Vilken lyx. Och detta medans väder gör hundratusentals hemlösa. Man vet inte hur bra man har det.

Kommentarer

  1. Godmorgon . som du säger, man vet inte hur bra man har det. Översvämningar,jordbävningar,orkaner osv. Fast i Göteborg är det både bomber och skjutningar.Jag övergår till MSN.

    SvaraRadera
  2. Nu är det sena kvällen och jag har varit hos grannen på s.k smyckeparty. Moderna smycken tillverkade i Kina och baksidorna såg ut som plast eller stål. Så det var inget som tilltalade mig. Men det är ju kul att träffa folk ibland. Nu hardet börjat regna och det är snart dags att krypa till kojs. Du är kanske inte hemma ännu, så jag säger godnatt och sov så gott. Vi hörs kanske imorgon igen. Kraaaamar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad