Om Sarah och ¨hennes lilla flicka


Undrar vad mamma Sarah säger till sin dotter över frukostflingorna. You little slut. Eller... Klart vi stöttar dej, lilla gumman. Vad tror ni? Hur tänker folk? Trodde hon på fullt allvar att ingen skulle få reda på hennes dotters graviditet? Eller struntade hon i vilken effekt det kommer att ha på dotterns liv, att som sjuttonåring hängas ut till världens beskådan. Kan det vara så viktigt att bli vald? Tydligen. Ska bli intressant att se hur amerikanarna reagerar på det komplexa i situationen. Mamma Sarah som röstar emot förslag om att stötta unga tonårsmödrar, som inte gillar sex före äktenskapet, som predikar avhållsamhet istället för sexualundervisning i ett land med världens största problem vad gäller tonårsgraviditeter. Jag som så gärna skulle se kvinnor på de höga posterna men som blir lika besviken varje gång någon dyker upp med en chans. Det måste finnas bättre kandidater. Det måste. Snälla. Som inte har barn som kommer att få betala priset för mammans karriärhunger.


Nu är det natt igen, nästan. Tjugotvå grader varmt och så hett att man knappt vill vara utomhus. Konstigt. Om man var i Sverige skulle man ju ha hoppat av förtjusning. Men nu är man trött på värmen, jag vill ha raggsockar och höga gasräkningar (not), tända levande ljus och se storm slita i träden, höra regn smattra mot taket (fast inte förrän värden lagt nytt tal för just nu regnar det in i mitt sovrum), jag vill koka soppa och titta på TV i timmar och ta på mig stövlar när jag går ut och jag vill plocka ner alla air conditioners och sova med öppet fönster... Sen kan vi börja längta efter våren igen.

Kommentarer

  1. fy fan vicken färg, vi behöver inga lampor på jobbet det röda lyser upp allt.


    keep on rocking in the free world

    SvaraRadera
  2. HÅLLER helt och hållet med dig om en viss kanske blivande VP. SKRÄMMANDE är ordet. Jag blir mörkrädd...

    Ja, jösses vad hett och fuktigt det är...men Hanna ska ju braka in imorrn så det är väl en slags upptakt...

    SÅ. hoppas du på fredagstemat? Vore jättekul!!

    Ha det så bra!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad