Fuck Aftonbladet, men jag ger mig

Jag ger upp. Jag hatar att Aftonbladet har PLUS-tjänster man måste betala för. Hatar att "folkets" tidning som en gång i tiden lade stor energi på folkbildning och rätten till det fria ordet, att just de ska ta betalt för information. Men nu har jag gett upp. Jag betalar. Jag vill kunna läsa alla artiklarna. Och visst, jag har råd, men alla har inte det. Så nu kan vi som HAR råd sitta och ta del av allt. De fattiga stackarna får nöja sig med skrapet. Som vanligt. Heja, heja Aftonbladet. Var glada att Branting och Palme är begravda. Annars hade ni fått se på fan.

Kommentarer

  1. Ulrika, är det värt sitt pris tycker du? Jag har funderat på att gå med jag också, men jag vet inte...
    Jag håller med dig i vad du säger om att betala, det suger. Men ofta ser PLUS så lockande ut...
    Rekommenderar du medlemskapet?

    Hälsningar från ett soligt reston!

    SvaraRadera
  2. Retar mig också på att jag inte kan läsa plussidorna, men vad kostar det egentligen ?

    SvaraRadera
  3. Det kostar 19 kr per månad. Tror nog att de allra flesta har råd med det. Är själv medlem sedan länge och tycker det är kul att läsa vissa artiklar även om det inte blir så ofta. Dock kan jag tycka att det är en tjänst man kan vara utan, det är ju inte viktig samhällsinformation som presenteras där utan mer kvällstidningsstoff. Jag tror att om Palme och Branting levat hade dom nog inte snöat in på PLUS bara utan kastat hela Aftonbladet på sophögen. Enda visionen den tidningen har är att slåss med Hänt i veckan om läsare...

    SvaraRadera
  4. Så sant som det är sagt, Anki, men dom har haft saker som "Så ser du om du har cancer" eller liknande, och ännu vet jag inte om det är värt det, men som sagt igen - det är bara 19 kronor i månaden. Det var kul att läsa om alla gamla nbrott i Sverige dock, som fjärdingsmannen som blidde seriemördare!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad