Nu kommer Ike

Nu kommer snart Ike på besök, han knackar redan på dörren... Det ska blåsa rejält i ett dygn, upp till 50 miles per hour (23 meter per sekund ungefär) men det är ju ingenting jämfört med stackarna i söder. Mysigt dock att sitta på verandan och lyssna och titta. Men snälla, inga fler strömavbrott! Det var bara mysigt i en timme.

Slöläser om alla nya skandaler i Sverige, lille Tito Beltran som tycker så synd om sig själv och hans fru som måste vara blind, döv och dum. Ken Ring som skriver förtvivlat på sin blogg om att han ingen våldtäktsman är (och det tror faktiskt inte jag heller), en annan känd musiker som misshandlat sin unga, nya fru grovt... Vad sysslar dom med, pojkarna? Lite kul att man kan hitta alla identiteter på Flashback nästan omedelbart, bästa skvallercentralen för den som inte gillar beskrivningen "folkkär artist". Det räcker liksom inte. Har dom sagt A vill man veta B. Annars kunde de bara skriva "man". Lägger de till kändis vill man ju veta, eller hur?

Och jo, jag vet vem den misshandlande snubben är också, men jag sprider det inte på nätet. Jag har bara dubbelmoral och gillar att jag kan hitta det andra sprider, men vill inte delta själv.

Nu måste jag fixa till lite föda. Ris med svamp, sojabönor och lite kött låter bra.

Kommentarer

  1. Hej!
    Trillade in här på din bogg och ser att du bor i Pennsylvania. Nyfiken - var?
    Hälsar Anna i Philadelphia

    SvaraRadera
  2. Det låter väl trevligt. Håll i dej så du inte blåser omkull idag ! Kraaaaaaaamar

    SvaraRadera
  3. Apropå skandaler våld och skit i Svarige för tillfället Vi är inte förskonade från förstörelser och idiotgrejer i närområdet heller. Mer om det i det andra forumet. Kram igen.

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrika!
    Var det du som bakade kanelbullar förra veckan? :) Med dofter som spred sig till Philadelphia ... (Eller är jag helt ute och snurrar nu ..?)

    SvaraRadera
  5. Blev det blåsigt idag ? Nu är det kväll igen och dags att sova. Allt är bra här,och jag hoppas det är okey hos dej ochså. Hörs vi imorgon kanske ? Godnatt,godnatt och kraaaaaaaaaaamar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad