Hinna ikapp

Märkligt. Hur kan man hinna leva i nästan 42 år, och ändå inte hinna ikapp? Till exempel det här med städning. Här gick jag och flyttade, inte bara till en annan bostad utan till ett annat land, en annan kontinent. Hade inte med mig så mycket. Kläder, viktiga papper, några kaffekoppar och några askfat. En tavla, ett par mobiler (såna som hänger och snurrar) och en helvetes massa mediciner. Nu är huset fullt av ska-snart-sortera-ut-och-slänga-lådor. Hela mitt liv har varit fullt av sådana lådor. När ska man hinna ikapp? Eller kommer jag att dö och lämna efter mig en helvetes massa lådor med saker som borde ha slängts för längesen?
Idag har jag i alla fall varit fröken duktig. Sov länge och skönt, spikade ihop min Ikea-minibyrå, dammsög hela huset, både uppe och nere, till och med väggarna i sovrummet. Luftkonditioneringen hade sett till att det fanns massa damm på väggarna. Skumt. Skurat badrum, badkar, bäddat rent. Nu har jag bara skura köksgolv kvar och det går fort med Swiffer Sweeper. Den ser ut så här, grön och fin och sen bara man byter till ny, blöt, väldoftande trasa varje gång. Vips är det klart och luktar gott och trasan bara man slänger.


Ska ladda batteriet till digitalkameran också, och ta lite bilder på allt som sker i huset och runtikring. Laddade ner Gimp från nätet, ska visst vara väl så bra som Photoshop så då kan man leka lite med bilder. Annars har jag fått en ny hobby, nämligen att lägga pussel på nätet. Här kan man göra det. Välj en egen bild och välj sedan storlek på pusselbitarna. Grymt vanebildande. Nu är det dags att skura golv. See ya.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad