Lite frys och lite mys

Jag fryser! Jag fryser! Jag fryser! Hipp hipp hurra! Kommer ur duschen, fönstret är öppet och det är bara 12 grader varmt ute och jag fryser faktiskt! Har glömt bort hur det känns. Känns bra. Jobbat som en liten blå i fyra timmar. Rob, Ed och Justin skötte köket. Jag och Regan preppade (vilket betyder att vi gör alla sallader och förbereder massa saker som att fylla upp koppar med dressing eller skära ostkuber eller hacka lök. Massa sånt. Gjorde tiotals liter med vår urgoda vinaigrette (stavas det så?) och några liter med balsamvinägerdressing. Duktig flicka. Slutade vid kvart i tio, stannade kvar och drack lite Baileys. Pratade med kusin bartender om temperament och tricks för att mildra hetsigt sådant. Stannade till hos moster på väg hem. Tog med soppa till Miss Donna, trevliga grannen. Klappade Gizmo som är hennes ettriga lilla hund. Pusslade massa bilder och tog en dusch. Svor över att jag glömde ta med kameran till jobbet, bot och bättring i morgon.

Ska ta min Enbrel-spruta i natt, måste sätta upp ett schema på väggen eller något så att jag håller koll på dagarna. Kan vara bra nu när moster går på semester och jag ska försöka hålla i en del trådar i baren. Dom ska åka till stranden i Ocean City, en vecka vid Atlanten med sand och coctails och barnbarn. Under tiden ska vilda gänget i baren sköta sig själva. Det ska nog gå bra.

Moster och Morbror var här och fikade idag. Satt på verandan och myste. Nu är jag hungrig vilket väl inte är så lämpligt eftersom klockan snart är ett på natten. Får bli jordgubbar och kalla apelsiner framför tv:n. Hittat en ny favvo-blogg. Ung
tjej som har små roliga kommentarer till livet. Slår Linda Skugge i alla fall. Fast därtill krävs inte mycket nu för tiden. Inser att jag haft en blogg längre än de flesta. Kunniga Pelle vägledde mig för massa år sedan och skaffade mig denna. Tack för det, Pelle. Han ger förresten ut en mycket seriös och bra frihetlig tidning på nätet som heter Yelah. Där har inte kriget i Libanon tagit slut som i andra tidningar.

Kommentarer

  1. Tack Ulrika för dina fina ord i min gästbok.
    Här har du en jättebra blogg med mycket bra att läsa.
    Tittar in till dig fler gånger
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad