Pool, jobb och bil på sned


Lång dag går mot sitt slut. Åkte ut med moster för att titta på pool. Den var rund och fin och behöver inte grävas ner så efter lite betänketid hämtade vi morbror och sedan åkte vil tillbaks och köpte poolen. Inte till mig då, utan till dom. En sväng till Lowes, ett byggvaruhus, resulterade i mitt livs första powertool, en elektrisk skruvdragare för tio dollar. Den ska jag använda istället för att svära över händer som inte vill skruva mer än en skruv i taget. Ett lysrör till köket slank också med.

Lite vila och tv-tittande senare var det dags att gå och jobba. Fredag kväll i baren och för första gången på länge släppte hettan sitt grepp om Altoona. En ljuvlig kväll för alla som satt på g¨rden och drack öl. Lite mindre ljuvlig inne i barköket där vi var upptagna och svettiga. Jag var nog lite av en bitch i afton, men jag blir så trätt på folk som inte fattar hur saker ska göras! Hur svårt kan det vara på en skala att lära sig vart morötterna ska vara eller vilken dressing som går med just en ceasar-salad? Inte precis rocket science, som dom säger här i staerna.

Till sist var jag klar och skule bara säga hejdå till kusin som blandade drinkar för glatta livet. Fastnade i baren för att diska glas, servitriserna hann inte med. Står där och diskar och då säger det pang. Två bilar kolliderar mitt utanför baren, jag och Marc, en ung servitör, springer ut. En bil ligger på sidan, Marc slänger till mig telefonen och jag ringer 911, han själv hoppar vigt upp på bilen och ner till kvinnan som sitter fast. Massa folk, bland annat alla från baren, kommer. Lyckligtvis också den doktor som
behandlade min kusin för ett tag sedan när han fick epilepsi-anfall. Han fick stopp på alla vilda planer att lyfta ut tanten. Jag pratade med de unga tjejer som kört den andra bilen, men de var helt ok. Sjutton polisbilar, ambulanser och brandbilar senare kunde jag gå in och fortsätta diska glas. Fyrtiofem minuter efter olyckan syntes inte ett spår. Fan vad snabba de är på att få undan. Och alla verkar ha klarat sig.

Nu ska jag snart sova. Lång dag. Trött kvinna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad