Spioner och kaprifol

Kristdemokraterna spionerar! Coolt. Välkommen till verkligheten, kära vänner.
Kaprifolen blommar på min mosters veranda. Jag har vattnat alla hennes blommor och varje gång jag känner doften av kaprifol är jag tillbaks hos mormor i Strömstad. Eller på min mammas ljuvligt vackra uteplats. Jag tror hon får plats med fler blommor där än de flesta får plats med i en stor trädgård. De flesta blommor finns här som finns i Sverige, men några saknar jag. Vitsippor. Som man bara måste plocka varje vår och ställa på köksbordet. Syrener finns, men inte riktiga prästkragar, inga svenska. Å andra sidan har vi världens största magnoliaträd utanför köksfönstret.

Jobbat hela långa dagen, hackat massa saker som selleri och tomater och paprika och oändliga mängder lök. Gjort cilantro-doftande tomatsalsa för att servera till Quesadillas och faktiskt lagat en himla massa mat, vi fick såklart massa matgäster efter det att jag skickat hem Heather efter en timme. Ibland bedrar snålheten visheten, men det gick bra ändå.

Snälla servitrisen Amanda körde mig till Giant Eagle, mat-affären, efter det att jag slutat så jag fick köpa apelsiner och gräddfil och mjölk till baren. Köpte massa körsbär och jordgubbar till mig själv. Och mozzarella-ost som jag ska slå in med prosciutto och steka i Amish-smör... Men inte idag, för jag gjorde mig en god Qusadilla med färska champinjoner och rödlök och den ska jag käka till en bra film ikväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad