Smuts, snoppar och spioner

Vilken tur de har, de små sossarna. Ibland är de faktiskt lustiga att se, som nu då de indignerat uttalar sig i STORA ord om de hemska spionerna från ... Kristdemokraterna! Otroligt underhållande att betrakta lite från sidan. Har de alldeles glömt bort IB-affärer och åsiktsregistrering och alla andra skandaler genom åren? Vilken tur att Alf Svenssons arvingar vågar leka tuffa och elaka. Inget döljer egen byk så bra som fiendens misstag.

Det var längesedan jag slutade tro på Socialdemokratin som det stora goda, om jag nu någonsin trodde det. Stackars Branting och Palme. Det bidde en tummetott av hela det stora vackra.


Idag har jag varit på läkarundersökning i världens smutsigaste lilla klinik. Har man ingen försäkring i USA får man vackert gå dit de fattiga går, så jag satt snällt i det nedslitna väntrummet med crackhoror och trailertrash. Doktorn hette Mohammed och var vanvettigt rolig och trevlig. Dessutom verkade han kunnig och proffessionell och jag fick det jag ville, ett intyg för att kunna ta körkort. Sjuttio dollar kostade besöket och det kära vänner, är billigt. Här måste man ha en hel "Physical", inte bara syntest. Förresten fick jag inte intyget, jag kan ju fortfarande inte mitt Social Security Number utantill så jag måste tillbaka i morgon och fylla i det. Är jag riktigt flitig och läser i morgon kväll kan jag kanske ta teoriprovet på torsdag, i alla fall prova.

Fnitterkväll med asgarv på jobbet. Ed höll på att kissa ner sig av skratt när jag berättade om mitt senaste ord i den amerikanska vokabulären. Jiz. Hitta vad det betyder, ni. Mycket av aftonens samtalsämnen rörde sig i de nedre regionerna. Vem som har längst, varför tjejer får cancer i underlivet på grund av smutsiga snoppar, vem som strulat med vem på jobbet och så vidare. Jaja, man måste få skratta ibland.

I morgon ska jag till en försäkringsagent och undersöka om jag över huvud taget kan få en försäkring. Antagligen inte med min
sjukdom. Sen ska det shoppas. Säng till lilla mamma. Har hittat en som jag tror det blir, en helt ny. De begagnade är nästan lika dyra och jag vill inte ha mamma liggande i någon läbbig sak. Tror jag beställer den och då får jag dessutom hemkörning, vilket inte är fy skam. Slipper krångla med att skaffa bärhjälp och låna lastbil och hela faderittan. Ska bli skoj att inreda ett fint gästrum, det har jag aldrig gjort förut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad