Snart kommer mamma

Alldeles pirrigt börjar det bli, när man tänker på att mamma snart kommer. I slutet av september dyker hon upp och stannar i tre veckor. Det tycker jag ska bli himla roligt. Just därför vill jag sortera och slänga massa skit innan dess, så hon kan bli lite imponerad! Tyvärr känns det ju inte som bästa tiden att flyga till USA, men antar att det är säkrare med SAS än med British Airways eller liknande.

Funderar på vilket rum som ska få bli gästrum. Mitt datarum är gulligast, så jag får nog lösa det där med trädlösa uppkopplingen. Kanske kan data-kusinen fixa det när han kommer nästa gång. En ny säng behövs, allt annat har jag. Kanske ett par extra kuddar och lite mer handdukar. Får ge mig ut och shoppa i veckan. Ledig tisdag, blir perfekt shopaholic-dag med sushi-lunch.

Absolut roligaste hobbyn i Altoona är shopping. Det finns inte mycket annat skoj att göra. Bio, bowling, barer. Och så affärer då. Snart öppnar ett nytt tempel, eller mall som dom kallas här. Med bokhandel! Och Starbucks! Vi blir äntligen civiliserade och kan köpa bäcker och smutta på en Mocha Frappucino. Löjligt gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad