Special Agents och kycklingsallad


Såhär många flaskor har vi i baren! Ännu en dag med alldeles för mycket jobb. Skulle bara jobba dagen, men Heather ringde sig sjuk vid halv fyra, en och en halv timme innan hon skulle börja. Inte en chans att få tag på någon annan. Stannade alltså kvar, och antagligen slog vi nytt rekord i mat just denna afton. Hej vad det gick undan. Jag och Todd skötte preppandet. Ed, Justin och Rob skötte själva varmköket. We seriously kicked some ass, I´m telling you, dude... Vi hamnade inte efter en enda gång, kvällens enda misstag var när Todd tappade en Quesadilla på golvet och just då tog jag ett steg och trampade rakt på den. Så kan det gå. Satt kvar en stund efterjobbet, hängde i baren med Ed, vår senaste kockstjärna. Jag drack till och med en drink, en Vodka Collins. Otroligt egentligen, jag behöver inte betala för en enda droppe alkohol, men ändå tar jag bara något att dricka någon gång varannan vecka.

Har alltså jobbat typ 12 timmar idag med, bra för plånboken, men nu känns det i varenda muskel. Fötterna är svullna som två små meloner och värker! Smutsig är jag också. Tack vare mitt maniska tillstånd, tog jag en röjare här hemma direkt jag kom hem. Vattnade blommor på verandan, plockade iordning i vardagsrummet, gick ut med sopor, diskade och slängde lite gammal mat i kylskåpet. Lite tvångsmässigt surfande och nu ska jag duscha och kolla på tv. Måste vara tillbaks på jobbet om elva timmar för ett nytt pass. Kuuuul.

Ska träffa min förra hyresvärd också och diskutera vattenräkning som vi inte betalat på grund av att han inte gett oss depositionen på 525 dollar tillbaka. Blir nog en tuff diskussion, han är inte att leka med nämligen. Att hyra ut hus är en bisyssla för honom. Hans riktiga titel är Special Agent Supervisor for The Drug Task Force. Jepp, snubben är högsta chefen för den operativa delen av drogpolisen i området. En ganska tuff kille med andra ord. Stor och välväxt, heter Jim och har ett svenskt efternamn. Trevlig med ganska auktoritär. Till och med kaxiga lilla jag är lite nervös för att hamna i trubbel med honom. Han kommer till baren imorgon för att bli fotograferad med sitt band. Dom ska tydligen ge ut en cd och behöver väl en cool bild.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad