Vingtrubbel och bilträngtan

Svettig, trött och lite småfull av en enda drink. Sambuca, med lakrits-smak. Jobbat kväll med Robyn ochJenny. Trevligt, fick städat en hel del extra. Neuros typ, skura hyllor och putsa lite här och där. Vi fick slut på kycklingvingar, och det mina kära svenska vänner, är inte en bra en måndagkväll på vår bar. Då har vi Wing Special och säljer ett dussin vingar, friterade i 20 minuter (jag svär) och sedan doppade i smarrig hotsauce. Serveras för 5 dollar med morots och selleristavar och en farligt god Blue Cheese dressing. Sanslöst gott till öl, skulle slå stort i Sverige. Men som sagt, vingarna tog slut vid halv nio. Inte bra. Dom har sålt en hel låda under dagen, otroligt. Så nu måste jag vakna tidigt (läs klockan nio), ringa till Imlers och be om att få hämta en låda innan lunch. Sedan måste jag övertala Justin eller Regan att åka och hämta dem med mig. FÖR JAG HAR INGEN BIL!

I det här landet är det mycket svårt att få socialbidrag om man inte har små barn. Det enda man som ensamstående frisk vuxen utan drogproblem kan få, det allraste endaste, är hjälp till bensin. För en svensk låter det otroligt. Men så viktig är bilen i detta fyrhjulade Mecka. Ibland tar jag taxi till affären och tillbaka, för mig som svensk är det asbilligt. Ungefär fem dollar för en kvarts åktur. Amerikanarna tycker det är jättedyrt. Och alla tittar på en som om man vore antingen psykiskt sjuk, tung narkoman eller alkis som åkt dit på en DUI (Driving Under the Influence). Detta är nämligen enligt uppgift de enda kategorier som använder sig av taxi. Och så svenskan då.

Har inte gjort ett endaste dugg nyttigt idag förutom att jobba. Massa disk i köket, rena kläder på golvet i sovrummet, massa saaaaker på golvet i datarummet (med saaaaker menar jag allehanda ting som smycken, dataprylar, kläder, tomma vattenflaskor etc). Imorgon ska jag städa. Efter pärsen med kycklingvingarna då. Förövrigt kan jag tipsa om smårolig blogg. Alby Hills heter den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad