Koder

Hur många koder är det meningen att en modern människa ska hålla reda på? Först och främst har jag svenskt personnummer och svenska kort från ICA och Nordea. Till de senare två hör också koder för Internettransaktioner. Sen har jag Social Security nummer och ett Alien Registration Number. Bägge ska jag kunna utantill är det tänkt, vilket jag inte kan ännu. Sen har jag amerikanskt VISA-kort och det har maken också och bägge de koderna ska jag kunna samt tillhörande internetkoder. Makens personnummer är också bra att kunna. Det är ett enda töcken. Luddigt och grått. Nu ska jag skriva en lista eller två och gömma på hemlig plats i huset så jag aldrig mer behöver springa runt och leta efter små lappar eller bli förvirrad vid ATM-maskinen (vilket är USA:s variant av bankomat).

Stressig torsdagskväll på jobbet. Preppade med Heather som rapade sig igenom 4 timmar som vanligt. Otroligt oartigt och ganska äckligt, hon gör inte ens ett försök att dölja det. Rob och Justin lekte herrar på täppan i köket. Tog massa bilder av mina kollegor och en del ute som jag ska sätta in här lite senare eller imorgon. Det här är Heather. Den rapande och ständigt fisande (jag svär, hon sätter till och med eld på dom och är STOLT!).

Klippte mig äntligen i morse, Gud vad trött jag var, men kom ändå upp vid 8. Satt och gullade med lilla bäbis Nora medans mamma Lisa färgade håret, sen gick jag hem och la mig och sov halva dagen. Nu ska jag färga håret själv och lägga i lite slingor. L'Oréal. Cause I am worth it. I morgon är jag helt ledig så moster ska släppa av mig i The Mall. Måste köpa lite röda t-shirts till jobbet och en baddräkt så jag kan gotta mig i mosters pool.

Ödlorna har fått syrsor idag så nu sover Naboo som en drottning, mätt och belåten. Vader som ju är ett nattdjur är ute på jakt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad