Att man aldrig kan lyssna...

Den här veckan blir det uppemot femtio arbetstimmar... Men jag kom hem tidigt i afton! Klockan är bara lite efter elva och jag fick en del gjort inna jobbet idag. En del bra, en del mindre bra. Försökte mig på att måla skåpsluckorna i köket. Alla säger att det är riktigt svårt, men när lyssnade jag på vad folk säger? Nu vet jag. Det är svårt. Det är riktigt jävla sjuhelvetes svårt. Får se om det funkar med ett lager till. Hoppas.



Var på byggvaruhuset på grilljakt, hittade ingen grill men köpte mitt livs första träd! En weeping willow, en tårpil. Moster sa, köp nu inget som blir för stort. Och så går jag och köper ett av världens snabbast växande träd. Det kommer att bli ungefär 25 meter högt och växer två meter per år, haha! Ska bli skoj att se. Fint blir det nog i alla fall, om det växer alldeles för fort får jag väl ta bort det om några år, innan det äter upp grunden på huset. Känns som om jag fått ett husdjur, jag ska ta väl hand om min pil.



I morgon ska jag skaffa grill, Ed har lovat att koppla in gastuben eftersom jag är rädd för gas. Vad han inte vet är att han nog ska hjälpa mig att bygga hela grillen eftersom dom oftast kommer omonterade. Hittade en bra häromdagen till vettigt pris, men med min tur är dom väl slut bara för att jag inte hann dit idag.

Kommentarer

  1. Vaknade vid 8
    i morse och var på vippen att ringa dig,men avstod eftersom jag tänkte att du hade somnat. En tårpil !! Vad häftigt. Bra att du satsar på träd . Det finns jättevackra buskar ickså..Men vänta till jag kommer. Jag vill vara med !

    SvaraRadera
  2. Jag lovar, mamma, det finns inget slut på hur mycket man kan skaffa... Jag bara förarbetar. Nu ska jag ut och hitta grill så vi kan äta mellan varven.

    SvaraRadera
  3. Ja jag vet nog det ! Får du tid över idag så kan du väl Skypa mig för skoj skull ? Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag sKypar och skypar men du svarar ju inte! Precis som jag om du ringer....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad