NÄR MAGIN INTE RÄCKER TILL


Elva grader varmt mitt i natten. Jobbat som en liten blå. Nu ska det bli skönt att slappna av, ledig i morgon, ska måla mer på bakgården om jag slipper regn. Inser att det är en massa jag måste skaffa innan sommaren anländer på allvar. Två nya luftkonditionerings-aggregat eller vad fan de kallas på svenska. Grill till bakgården. Ställning för min hängmatta (om jag inte kan klura ut ett mer romatiskt sätt att hänga upp den på, Old Style). Mer blommor (såklart). Och nya bromsar på bilen!


Ryser när jag läser svenska tidningar. Ber att de bara ska hitta lilla Engla. Ibland är fäbodar och skogssjöar inte magiska nog att hålla ondskan borta.

Kommentarer

  1. Vet du att den nya trenden i trädgårdar är att det ska se ut nästan som i naturen. alltså mossa grenar stubbar lite vatten stenar i små rösen. Blommor kan man ha i en eller två STORA krukor. Då blir det en riktig hängmatteträdgård. Låter fint tycker jag,och kräver lite skötsel. Kanske nåt att fundera på.

    SvaraRadera
  2. Ja, air condition är ju ett måste . Det förstod jag förra gången, och det var ju inte ens mitt i sommaren. Finns det ställningar till hängmattor ? För du har väl nästan inga träd. Eller hur ? Och bromsar på bilen är väl inte heller så dumt. En sak itaget. det mesta brukar ordna sig. Kram

    SvaraRadera
  3. En naturträdgårde är det jag vill ha. Med slingerväxter på planket. Och små blommor här och var. Jo, det finns ställningar till hängmattor. Men det ser ju inte lika fint ut som att hänga den från ett Träd. ETT stort träd har jag, och kanske kan man fästa andra änden i planket? Jag ska be Doug fundera ut en lösning, han kommer hem i helgen. KRAM!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad