Kampanj för fler timmar


Jag tycker att man borde få välja hur många timmar man vill ha per dygn. Själv skulle jag uppskatta sisådär 37. Minst. Då kunde jag jobba 12, sova 8 och ändå ha 17 timmar över att måla, städa, njuta, slappna av, på. Det är lite svårt att få till det alla gånger. Som nu, hemkommen från lördag afton i baren. Om nio timmar ska jag vara tillbaka för att laga Brunch. Innan dess behöver jag varva ner, titta på TV, kanske äta något (vilket man otroligt nog inte hinner med trots att man lagar mat till hundratals andra), läsa lite innan man somnar och dessutom som sagt - sova. Som ni alla förstår blir det inga 8 timmars sömn inte.


Bara sex grader ute, men det skulle ha varit ännu kallare enligt prognoserna. Stackars krassen som jag planterat. Den får det inte lätt.

Kommentarer

  1. Tips från en kvälls tidning : Försök göra saker långsamt ibland, En shoppingfri dag i veckan är inte heller så dumt. Men man är ju som man är. Inte helt lätt att ändra sig. Vad kallt ni har igen. Jag vill ha vårvärme när jag kommer.! Det var så länge sen jag bokade biljett så det känns lite overkligt att det snart är dags. Plockade fram lite kläder idag. men kan som vanligt inte bestämma mig så det är lika bra att vänta till sista veckan.Nu ska jag ta en promenad i vårsolen Ha ha. Längtar.Kram

    SvaraRadera
  2. Täck över dina frön !!!! Ser att ni har minusgrader.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad