Vårstädning - igen


Helvete. Försökte hoppa i säng tidgt, vid midnatt. Gubbe skulle komma klockan 8 och mäta huset. Men icke, sa Nicke. Gud vill inte att jag ska lägga mig i kristlig tid. Lille CHet ringde panikslaget från baren halv ett (pa natten, kära vänner) och kallade in mig som förstärkning. Artilleriet sprang ner och sen vart jag kvar tills efter 2. Kuuuuuuul. Men that´s life i en bar.


Hur som haver var det inte lika kul att vakna innan 8, men nu vet jag att huset är stort! Ungefär 160 kvadratmeter utan att räkna med källare och verandor...


Kaffe ja. På verandan. Sedan fixa upp kaoset i köket. Stor omorganisation göres i det Redingtonska hemmet. Köper massa organisations-attiraljer, som boxar, och lägger alla saker (och jag har MÅNGA saker), på en avsedd plats. Tyvärr håller jag på i ALLA rum på de dryga 160, så just nu när inget är klart, råder kaos. Hittade en Swiwel Sweeper igår samt nya soptunnor till köket. Kusinen skällde ju på att jag hade öppen soppåse. I can not argue. Nu ska han vara tyst för jag har ståltunnor med lock, öppnas med foten och de är RÖDLACKERADE!

Kommentarer

  1. Oh My God ! You are so busy !Kanske får du de nya mattorna snart då.Jag förstår att kusinen tycker att du har mångas aker. och många av dom är väl små också, eller hur ?Kusinen är ju mycket sparsmakad förstås. Vilket är en lisa ,,, det var ofrivilligt,,,,ibland.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad