Billigt i USA?


Kan ju bara tala om för Rolf att mina nya däck (när jag nu ska få på dem) är Goodyear Wrangler Radial Size: P235/75R15 och att fyra stycken nya, med installation och life time garanti på balansering (dom gör det gratis hur ofta jag vill) kostar 324 dollar. Det vill säga 1930 kronor. Med arbetet plus skatt och allt... Vad skulle det kosta i Sverige, tro? En snabb sökning på nätet säger att de billigaste skulle kosta 821 kronor styck, det vill säga 3284 kronor för bara däcken, och då har jag ingen aning om vad det skulle kosta att sätta på dem, slänga dom gamla, balansera osv. Just det, dom gör sig av med de gamla däcken också, på miljövänligt vis.

Kommentarer

  1. Precis så , jag hörde att dem har jättemiljövänliga metoder för däckåtervinning, typ skickar dem till Irak eller deras nya slav stat Kosovo och bräna upp dem där, då blir miljö i USA inte förorenat :)

    SvaraRadera
  2. Vi är imponerade av priset .men det här med miljövänligt omhändertagande kan man inta vara lika säker på. Det kan man ju inte vara säker på någonstans tror jag. Det fuskas med både det ena och andra. Hoppas det fixar sig med dina däck ! Sol men bara 5 grader idag. Rolf har satt potatis i två hinkar och dom åker ut och in. Det har varit frost ett par nätter.och det klarar dom ju inte.

    SvaraRadera
  3. Allting funkade.Ska jag ta 2 kartonger eller vadderade kuvert ? Detsenare blir liteklumpigt. Svara så fort du kan Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad