Sommar, sommar, sommar...


Ok. Jag ger mig. Man ska nog lägga sig lite tidigare. Igår sov jag till tolv (eftersom jag lagt mig vid halv sex på morgonen, det blir lätt så när man jobbar till två på natten). Jag var trött hela gårdagen och tyckte att hela dagen försvann. Ändå hann jag med mys på verandan, inventarie och kaffe med glass i baren, ut till affären och handlade bambu-jalusier, kratta, flaggstång och ljusslingor och annat. Sen hem och byta om och måla smink och rusa till Pam, en av mosters väninnor och tillika moder till Marc som är en trevlig ung man som ibland jobbar som bartender i baren och som dessutom har en flickvän som heter Ana som OCKSÅ jobbar i baren.


Hängde ni med? Och Ana studerar dans och har dansat sen hon var tre år gammal. Hon har svår reumatism och psoriasis och borde väl inte dansa alls, men hon dansar. Och vi skulle alla gå till Campus på Penn State Altoona College och se hennes examensdansande. Till Pam gick vi för att hon bjudit in oss på drink innan. Jag drack ginger ale och moster öl. Vi käkade ost, kex och Crab dip med mandlar. Sen kom Marc och vi tog oss till Campus och gick in och det var helt fantastiskt att se. Två timmars dansande, inte balett utan mer modern dans, men vackert och roligt och de var så duktiga. Sen MER drinkar hos Pam, denna gång med hela Anas familjemedlemmar, åtmonstone den kvinnliga delen - allt ifrån mormor på 80 år till hennes högljudda och självupptagna syster. Var hemme vid tio, satte upp stor amerikansk flagga på verandan och som sagt, gick och la mig vid halv ett.


Så för att göra en kort historia lång, därför är jag nu uppe med tuppen och ska se till att få lite gjort idag. En sak är säker, jag ska måla lite på bakgården. Det växer massa små blå violer mellan stenplattorna!

Kommentarer

  1. Du verkar ha haft en trevlig och aktiv dag och kväll igår ! Idag har vi lämnat husbilen ,och vi tycker båda attdet känns bra. Vi har dessutom köpt en Citroen Berlingo 05 a Den är stor nog att övernatta en eller ett par nätter. När jag kommer tillbaka ska vi sälja Suzukin ochså. Vi måste vänta eftersom den står på mig. Mycket braa för ekonomin ! Det finns ju annat att göra än att lägga för mycket pengar på bilar. Ska hämta sonen imorgon, han ska ha lite till balkongen bl. a. Sol idag men nästa vecka blir ostadig. Hur blir det med NYC ? KRAM

    SvaraRadera
  2. Hardu violer mellan stenplattorna ! Jag har mossa ! Och efter vinterns fågelfrön kommer det solrosskott över allt som jag måste ta bort. För det vill jag inte ha ! Inte där . Uatnför staketet växte dom förra året ,och det är ju okey. Jättefina bilder du satt in , men jag väntar ändå på bilder från huset. Men jag får ju snart se det live. Kram igen.

    SvaraRadera
  3. Här är modern igen. Jag antar att du jobbar ikväll. Försökt Skypa dig men du har tydligen inte varit on line.Är allt bra så är jag nöjd. Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad