Envisa däck


Hoppas lillebror har fått e-post... men det har han nog. Ljuvlig eftermiddag, med sol och värme. Ska bli uppemot 18 grader i veckan, och jag fick rensat lite i rabatter på bakgården. Gjorde massa ärenden, skulle bland annat skaffa nya däck. Sagt och gjort, valde däck, blev tillsagd att komma tillbaks efter en timme. Handlade persilja till baren, åt en Big Mac i solen och gick tillbaks. Då talade dom om för mig att dom inte kunde få loss däcken, jag skrev på ett papper som tillät dem att försöka med någon maskin, inte heller det gick.


Så nu står jag här med fyra sprillans nya däck som jag inte kan använda på grund av att de gamla inte kommer av och måste därför till en mekaniker i morgon. Fan också. Men annars har det varit en bra dag. Skurade rent verandan, lade på mattor, satte ut nytt askfat och lite ljus. Rensat bland papper, ska fortsätta det alldeles strax. Jösses vad man kan samla på sig på bara några år. Men jag är duktig flicka, slänger allt som jag inte behöver.


Har inte sett någon mus sen sist, men satan vad jag kan höra dem inne i väggarna. Bakom varmvatten beredaren bredvid torktumlaren... Det var riktigt nojigt att tvätta, fick för mig att ett stort djur skulle krafsa sig igenom väggen och attackera mig. Jag VET. De är inte stora, men den LÄT stor. Mutant mouse, liksom.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad