Som att se på film

Sommarmorgon. Ledig morgon. Alla träd slår ut. Det blir grönt nu. Körsbärsträden blommar, alla träd blommar. Maskrosor på gräsmattan. Bin som surrar, fåglar som kvittrar. Bergen ändrar färg, det är som en film, att bara sitta och se på bergen. Ska ge mig ut på en tur. Först ner till baren och göra inventarie, beställa varor. Sen köra runt och titta på träd och handla lite saker. Presenter till mamma, bambu-jalusier till verandan. Jord, stenar.

I afton ska jag vara kulturell, det var ett tag sen sist. Lilla Ana som jobbar hos oss är dansare och uppträder ikväll. Ska bli mysigt.

Kommentarer

  1. Vilken tavla ! Kanske har våren kommit lite längre hos er. Det dröjer nog minst en vecka, jag tror två, innan björkarna slår ut. Min resplan ghar ändrats 2 ggr, men det har gällt förändring i tid,5min från Wash. till altoona ! Jag börjar få lite resfeber faktiskt. Köp inga presenter !!!! Det gör inte jag, Jag köper hellre nåt till dig när jag kommer. Kul att du ska se på dans, jag kommer ihåg namnet Ana men inget mer. Ha så trevligt !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad