Vårstädning


Ledig! Sju grader ute, ska bli uppemot 15 idag och jag vill plantera lite. Trumpetvin för alla fjärilar och kolibris, krasse för mig själv (och de redan nämnda), vindruvor bara för att det är kul, dekorationsgräs för att mamma gillar det, månblommor för att de luktar gott om natten, solrosor som inte är gula utan mörkt röda och en massa annat.


Planket i bakgården är numera grönt, allt lila-rosa som tidigare hyresgästen målat, är borta. Dessutom behöver jag skura rent verandan som blivit dammig under vintern. Köpte lite småsaker som askfat till verandan (när du dricker kaffe på morgonen, mamma), tiki-ljus (kallas nog inte så i Sverige, burkar med stearinljus för utomhusbruk), mera krukväxter till huset... Jobbade dag igår och sen vart jag ute och snurrade tills efter midnatt. Walmart tog en helvetiskt lång tid och sen stannad ejag på Altoona Hotel och snackade med kusinen lite.


Idag ska det bli stora uträttadagen. Måste ta mig till diverse instanser, betala bilen och liknande. Men först ska jag ringa mamma och dricka en stor kopp kaffe i lugn och ro. Moster och morbror åker till andra kusinen idag för en visit. De kände att de måste krama barnen, tror jag.


Personligen anser jag att min hyresvärd snart borde ringa om att mäta övervåningen för ny matta.

Kommentarer

  1. Är du kvar vid datorn. Har just kollat på Ally MC Beal och såg att du nyss skrivit. Jag väntaren stund för besked .

    SvaraRadera
  2. Läste om Starbucks nya everyday brew. Har du smakat.? Den har visst en brun logga. Jag trodde Starbucks var amerikanskt. Det startade ju i Seattle,visstedu det? Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad